اجرای روزبدون کیف درتمام مدارس ابتدایی استان یزد

اجرای روزبدون کیف درتمام مدارس ابتدایی استان یزد

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: فردا چهارشنبه طرح “روز بدون کیف” در تمام مدارس ابتدایی این استان اجرا و در آن برنامه‌های خلاق و مدرسه محور برای دانش‌آموزان، اجرایی و مهارت‌های مختلف استعدادیابی کشف و تقویت می‌شود.

“محمد کاظم رحیمی نژاد” روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در راستای تحقق راهکارهای ۴-۱، ۷-۱، ۴-۲ و ۵-۲ سند تحول بنیادین مبنی بر ایجاد ساز و کار برای تقویت انسجام اجتماعی و وحدت ملی و احیای هویت افتخارآمیز اسلامی- ایرانی، تقویت ایمان، بصیرت دینی و باور به ارزشهای انقلاب اسلامی و بر اساس مصوبه شورای معاونین این اداره کل، این برنامه را اجرا می کند.

وی ادامه داد: در روز بدون کیف، آموزش تعطیل نیست بلکه در این روز به صورت همزمان در تمام مدارس ابتدایی استان یزد با محوریت ولادت حضرت زهرا(س) و روز مادر،سالروز تولد بنیان گذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره)و گرامیداشت یاد و خاطره سردار دل ها شهید قاسم سلیمانی برنامه ها برگزار می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: این برنامه ها با در نظر گرفتن ساحت های شش گانه تعلیم و تربیت و اقتضائات سنی دانش آموزان در هر پایه تحصیلی همراه با اجرای فعالیت های مناسب و خلاقانه (بر اساس محورهای تعیین شده در حوزه های آموزشی و پرورشی) اجرا می شود .

استان یزد ۳۵۰ هزار دانش آموز دارد که ۱۶۵ هزار نفر آنها در دوره ابتدایی تحصیل می کنند.