از صنایع آلاینده به صنایع دانش بنیان و کم آبخواه می رویم

از صنایع آلاینده به صنایع دانش بنیان و کم آبخواه می رویم

 

🔸 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: تغییر ریل‌گذاری صنعت استان از صنایع آلاینده به صنایع دانش‌بنیان و کم‌آبخواه از جمله برنامه‌های مورد پیگیری استان بود که یکی از اثرات آن افزایش اشتغال نیروهای بومی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان یزد، محمدکاظم صادقیان با اشاره به اهمیت حوزه صنعت در استان یزد عنوان کرد: یکی از دلایل اصلی تغییر ریل‌گذاری در استان یزد ناترازی انرژی و مشکلات موجود در حوزه کارگری است، و باید شرایطی را در استان به وجود آوریم تا افراد تحصیل‌کرده بومی نیز در استان به کار گرفته شوند.

محمد کاظم صادقیان با اشاره به مشکلات موجود در حوزه صنعت عنوان کرد: در راستای بازسازی و نوسازی صنایع استان یزد نیاز به یک عزم جدی، منابع مالی و حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان است. صادقیان ادامه داد: دانش‌بنیان کردن صنایع یکی از مواردی است که از خروج نیروی کار بومی و تحصیل‌کرده از استان جلوگیری می‌کند و باعث پایداری صنایع نیز می‌شود. مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به محدود بودن منابع آبی در استان عنوان کرد: شورای برنامه‌ریزی استان در سال ۱۴۰۰ محدودیت‌هایی برای صنایع سنگین، آلاینده و پرآبخواه در برخی از شهرستان‌ها و محورهای صنعتی استان اعمال کرد که در همین راستا برای این صنایع دیگر مجوز صادر نمی‌شود.

🔹 همچنین همزمان با هفته دولت معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن وتجارت از بررسی مشکلات ۹ واحد تولیدی شهرستان مهریز در کارگروه تسهیل ورفع موانع تولید که در شهرستان مهریز برگزار شد خبر داد. به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن وتجارت استان یزد، محمدرضا حدادیان گفت: در این جلسه که به ریاست “محمدعلی شاه حسینی” معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و دبیری “محمدکاظم صادقیان” مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان یزد و با حضور دستگاههای مخاطب و واحدهای متقاضی درفرمانداری شهرستان مهریز برگزار شد ، مشکلات ۹ واحد تولیدی شهرستان مهریز مورد بررسی قرار گرفت و مصوباتی در جهت رفع مشکلات آن ها صادر شد. معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن وتجارت افزود: بیشتر مباحث مطرح شده در این کارگروه در خصوص تقاضای تسهیلات واحدهای تولیدی بود که برای آنها مصوباتی در نظر گرفته شد