استاندار:ظرفیت خوبی برای جذب بیشترنخبگان دریزد فراهم شده است

استاندار:ظرفیت خوبی برای جذب بیشترنخبگان دریزد فراهم شده است

استاندار یزد گفت: ظرفیت مناسبی برای جذب نخبگان در استان ایجاد شده و با توجه به عدم نیاز این ظرفیت به آزمون استخدامی، معاونت نیروی انسانی استانداری و دفتر نخبگان استان پیگیری این مهم را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی استانداری یزد ، “مهران فاطمی” در نشست شورای راهبری توسعه مدیریت استان که به منظور تحلیل وضعیت نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان و بررسی وضعیت اجرای طرح شهید زین‌الدین برگزار شد،افزود: موضوع اصلی شورای راهبری توسعه مدیریت استان در زمینه منابع انسانی است و تمام مباحث مربوط به مدیریت عملکرد سازمانی و بهره‌وری نیروی انسانی جزو جلسات مهم این شوراست که توجه کمتری به آن شده است.

وی ادامه داد: نیروی انسانی کارآمد به عنوان مهم ترین مشکل و چالش در مدیریت استان طی دو سال اخیر است و با برخورداری از نیروی انسانی کارآمد، معتقد، دارای وجدان کاری، دانش نظری و تجربی، مهارت و مدیریت می توان تحول بزرگی را رقم زد.

استاندار یزد گفت: حتی با وجود داشتن بیشترین منابع و اختیارات، در صورت فقدان یک تیم منسجم، کارآمد، قوی و با انگیزه دچار مشکل خواهیم شد و خسارت های ناترازی نیروی انسانی جبران ناپذیرتر است و به عنوان مثال ناترازی در تامین معلم، باعث مشکلات فراوانی در حوزه آموزش و پرورش خواهد شد.

فاطمی ادامه داد: تلاش بیشتر مدیران دستگاه‌ها جهت تامین اعتبارات تعلق گرفته در قالب طرح شهید زین الدین، از منابع داخلی وزارتخانه‌ها نیز مورد تاکید است و تشکیل پرونده ترک فعل برای مدیران کم‌کار در این حوزه نیز در دستور کار است .

وی با بیان اینکه بحث مدیریت عملکرد سازمانی باید برای تمام دستگاه‌ها مهم باشد، اظهار داشت: در جلسات آتی شورای راهبری توسعه مدیریت استان وضعیت نیروی انسانی هر دستگاه به صورت جداگانه بررسی خواهد شد.