استاندار : سند تحویلی یزد نوین باید فراگیر شود

استاندار : سند تحویلی یزد نوین باید فراگیر شود

 استاندار یزد گفت:سند تحولی “یزد نوین” باید با جذب همه ایده‌ها و سلایق به یک سند فراگیر و عمومی تبدیل شود.

“مهران فاطمی” سه شنبه شب در نشست بررسی سند تحولی یزد نوین با اشاره به این که عموم مردم باید به این سند احساس تعلق کنند افزود: سند یاد شده باید بدنه جامعه را درگیر کند و شهروندان و عموم مردم نسبت به این سند احساس تعلق داشته باشند.

وی همچنین بر به بلوغ رسیدن سند تحولی یزد نوین تاکید و تصریح کرد: می‌توان این سند را از منظر کارشناسی مورد نقد و ارزیابی‌های دقیق قرار داد.

فاطمی، مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان که مسئول کنترل و پایش فازهای ۱ و ۲ و تدوین فاز ۳ سند تحولی یزد نوین است را مرکزی مهم و راهبردی برای استان دانست و اظهار کرد: بزرگ‌ترین دستاورد توسعه‌ای استان در ۲ سال اخیر تأسیس مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت است که مصداق بارز حدیث یک ساعت تفکر بهتر از ۷۰ سال عبادت است محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: مهم‌ترین ویژگی این مرکز نگاه رنگین کمانی و فراگیری است که بر آن حاکم است و از ایده‌ها و سلایق بدون محدودیت استقبال می‌کند و همین امر زمینه فراگیری ان را فراهم می‌کند.

فاطمی تصریح کرد: این مرکز باید به یک کانون جوشش فکری تبدیل شود و امید به آینده را در جامعه گسترش دهد.

استاندار یزد ظرفیت نخبگان و بزرگان یزدی را در سراسر کشور یک پتانسیل خوب برای پروژه‌های تحولی دانست و خواستار ارتباط گیری مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت با این افراد در سراسر کشور شد.

وی همچنین بر به بلوغ رسیدن سند تحولی یزد نوین تاکید کرد و گفت: اکنون می‌توان این سند را از منظر کارشناسی مورد نقد و ارزیابی‌های دقیق قرار داد.

“مجید دهقانی زاده” رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد هم سند یزد نوین و برنامه‌های تحولی آن را در راستای یک انقلاب اداری در استان دانست و بر تقویت مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت تأکید کرد.

مسئول مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های مرکز و روند پیشرفت پروژه‌های یزد نوین تحول در ابزارهای کنترلو پایش را گامی رو به جلو برای عمق بخشی به ارزیابی و پایش این سند تحولی دانست.

“اکرم فداکار” افزود: برای نخستین بار در استان با استفاده از ابزار مدیریت پروژه و همچنین سایر ابزارهای جانبی کوشیده شده است یک فرآیند ترکیبی برای بررسی و ارزیابی سند تحولی یزد نوین مورد استفاده قرار گیرد.

“حسن بلندیان” مسئول تیم کنترل و پایش سند تحولی یزد نوین نیز فضای حاکم بر استان را یک فضای امیدوار کننده برای دنبال کردن برنامه‌های تحولی سند یزد نوین دانست.

وی ضمن اعلام درک صحیح و عمیق این سند در اندیشکده صفا، رصد و تحلیل محورها و پروژه‌های آن را از اولویت‌های ویژه برنامه‌های سال جاری در این اندیشکده برشمرد و بر همراهی آن با مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت با تمام ظرفیت تاکید کرد.

سند تحولی یزد نوین که به ابتکار استاندار یزد ارائه شده برنامه توسعه استان در ۲۳ سال اینده را ترسیم کرده است و شامل ۱۵ محور، ۱۷۴ پروژه و ۸۱۷ فعالیت است.

این سند که چشم اندازی برای توسعه استان یزد است، سال گذشته از سوی استاندار ارائه و رویکردهای توسعه استان بر اساس اولویت‌ها و برنامه‌های این سند اجرا می‌شود.