استان یزد بهترین میزبان برای مهمانان نوروزی است

استان یزد بهترین میزبان برای مهمانان نوروزی است

 

 

 استاندار یزد با بیان اینکه به بهترین نحو ممکن از مهمانان نوروزی پذیرایی ‌می‌کنیم، گفت: این استان، بهترین میزبان برای مهمانان نوروزی است و خوش آمدگویی و اسکان، نوروز بدون فوتی و نشاط مومنانه، سه رویکرد بسیار مهم در برنامه ریزی های استان برای این ایام است.

مهران فاطمی افزود: با توجه به تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن همه تمهیدات لازم اندیشیده شده تا بهترین خوش آمدگویی به میهمانان نوروزی و اسکان آن ها را داشته باشیم.

وی ادامه داد: تمامی مسافران نوروزی به محض ورود به حوزه استحفاظی استان پیامکی با متن خوش آمدگویی دریافت کرده و لینک اطلاعات سفر و توصیه های ایمنی برای آنها ارسال خواهد شد.

استاندار یزد گفت: آمادگی کامل در استان برای پذیرش روزانه بیش از ۱۰۰ هزار نفر در شرایط عادی و همچنین اسکان اضطراری ۵۰ هزار نفر در صورت وقوع بحران های احتمالی را داریم.

فاطمی ادامه داد: کلیه اماکن رسمی اقامتی استان با ظرفیت اشغال بیش از ۷۰ درصد در حال خدمات رسانی هستند و تاکنون ۸۵ هزار و ۷۷۵ نفر در واحدهای اقامتی رسمی استان اسکان یافته اند و ۴۳۴ نفر بر فرآیند موجود نظارت می کنند.

استاندار یزد گفت: ۹۰ نفر از راهنمایان گردشگری نیز در بناهای شاخص استان مستقر شده و در دو شیفت کاری در حال خدمات رسانی به مسافرین هستند همچنین بیش از ۱۶۰ عنوان برنامه فرهنگی، هنری، ورزشی نیز اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: بیش از ۴۲ بازارچه صنایع دستی و ۲۰ بازارچه سوغات نیز برپا شده و پویش یارمسافر، پاتوق های مسافر و کافه گفت و گو، “فعالسازی مساجد مستقر در مسیر گردشگری بافت های تاریخی، اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی در مراکز تفرجگاهی و پارک ها در ایام ماه مبارک رمضان ومعرفی زیست مومنانه مردم یزد از جمله برنامه های استان در این ایام است.

فاطمی افزود: دستورالعمل نحوه خدمات رسانی به مسافرین توسط واحدهای اقامتی، پذیرایی و تفرجگاهی استان در ماه مبارک رمضان، ابلاغ شده و براساس برنامه ریزی صورت گرفته در ایام ماه مبارک رمضان، اعضای شورای اداری استان در هر شهرستان حاضر شده و با حضور مردم و نخبگان آن شهرستان جلسات افطاری خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری جلسات شورای ترافیک به صورت روزانه و رصد و پایش تصادفات اشاره و گفت: ۵۵ ایستگاه امدادی با استفاده از خودرو ادارات و ۴۴ ایستگاه پذیرایی با همکاری صنایع و نیروهای بسیجی در طول محورهای مواصلاتی برپا شده است.

استاندار یزد گفت: یکی از دلایل برپایی ایستگاه های پذیرایی در طول محورهای مواصلاتی استان ، کویری و طولانی بودن محورها است و خوشبختانه تا این لحظه در محورهای مواصلاتی استان هیچ مسافر نوروزی دچار سانحه منجر به فوت نشده که امیدواریم شاهد ادامه این روند باشیم.