استان یزد میزبان ۵۵ رییس فدارسیون و نواب فدارسیون های کشور هست.

استان یزد میزبان ۵۵ رییس فدارسیون و نواب فدارسیون های کشور هست.

 

 

وزیر ورزش و جوانان گفت: برای موفقیت در ورزش باید از توان شرکت‌های فناور به نحو احسن در این حوزه استفاده کرد.

“سید حمید سجادی” روز پنجشنبه در آیین افتتاح ساختمان فناوری “شهید احمدی روشن” در یزد افزود: استقلال و خودکفایی دو شعار ما در ورزش بانوان است، امید است که این شعار در همه رشته های ورزشی اجرایی شود.

وی ادامه داد: به همین منطور ماهانه با حضور روسای فدارسیون ها در استانهای کشور، ظرفیت های هر استان برای استفاده ورزش کشور بررسی می شود و امروز در استان یزد میزبان ۵۵ رییس فدارسیون و نواب فدارسیون های کشور هستیم.

وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: جوانان، این انقلاب را ندیدند و با آن همراه شدند و این جوانان و نوجوانان ارزش افزوده امروز جامعه ما هستند، حضور در فضای علمی امروز بسیار لذت بخش بود و به این توانمندی اظهار غرور و افتخار می کنیم.

سجادی تصریح کرد: محصولات و ابتکارات بسیار خوبی در پارک علم و فن آوری یزد خلق و ارائه شده است و قابلیت اجرا شدن در کشور را دارد و این اتفاقات خوب را باید در دستگاههای اجرایی دنبال کرد.

وی ادامه داد: ماهیت ورزش با آسیب پذیری همراه است و نیاز است در اولین فرصت و بهترین شرایط بتوانیم به ورزشکاران خدمت رسانی کنیم و چه بهتر که از این ابتکارات در کشور برای ورزشکاران و باشگاهها استفاده شود.

رییس پارک علم و فناوری یزد هم در این مراسم گفت: ساختمان شهید احمدی روشن با ۳۱ میلیارد تومان اعتبار از محل طرح‌های ملی و استانی مورد بهره برداری قرار گرفت، همچنین یک مجموعه ورزشی در طرح جامع آن در نظر گرفته شده است که انشالله به کمک وزارت ورزش و جوانان در آینده نزدیک افتتاح می شود.

“حبیب الله میرغفوری” با بیان اینکه استان یزد در همه دانشگاهها دارای مراکز علم و فناوری است افزود: ۴۱۲ شرکت فناور در پارک علم و فناوری استان مستقر هستند و امروز با افتتاح ساختمان یاد شده برای ۵۰ شرکت فضا فراهم شد و هنوز ۵۰ شرکت دیگر در نوبت قرار دارند.

در حاشیه این مراسم نمایشگاه ابتکارات و اختراعات شرکت های فناور یزد در حوزه ورزش و جوانان برپا شده بود که وزیر ورزش و جوانان از این نمایشگاه بازدید کرد.

در این مراسم، ساختمان فناوری شهید احمدی روشن در سه طبقه با بیش از سه هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا افتتاح شد؛ بنای یاد شده فضای خدمات جنبی نظیر نمایشگاه فناوری (TechShow)، فضای اداری و مدیریت را نیز دارد.

وزیر ورزش و جوانان، روز پنجشنبه برای افتتاح چند طرح ورزشی، وارد یزد شد و مورد استقبال استاندار و دیگر مسوولان این استان قرار گرفت.

 افتتاح سالن دوو میدانی، راه اندازی چمن مصنوعی شهیدیه و افتتاح زورخانه شهیدیه میبد از جمله برنامه های سفر سیدحمید سجادی به استان یزد است.

شرکت در نشست مشترک فدراسیون ها از دیگر برنامه های سفر یکروزه وزیر ورزش و جوانان در این استان است.