اعتراض اهالی روستاهای میبد به تعطیلی ایستگاه شماره ۳ آتش نشانی

به گزارش یزدپرس، در پی حادثه برق گرفتگی و سقوط یکی از اهالی روستای حجت آباد از ارتفاع و تاخیر طولانی مدت آتش نشانی برای امداد رسانی به این مصدوم، اعتراض‌ها به تصمیم شهرداری مرتبط به تعطیل کردن ایستگاه شماره ۳ آتش نشانی بالا گرفته است.

عضو شورای بخش مرکزی میبد، در مورد اعتراض مردم روستاهای حجت آباد، محمد آباد، جهان آباد، رکن آباد، مهر آباد، بدر آباد و مزرعه کلانتر به تصمیم مسئول جدید آتش نشانی شهرداری گفت: “قبلا در صورت وقوع هرگونه حادثه ناگوار برای مردم ساکن در این روستاها، ماشین آتش نشانی در کمتر از ۵ دقیقه در محل حادثه حاضر می‌شد و با اقدام به موقع، حادثه را مهار و مشکل را بر طرف می‌کرد.

غلامرضا رنجبر اضافه کرد: اما اکنون و پس از تعطیلی ایستگاه شماره ۳، در حادثه حجت آباد ماشین آتش نشانی ۲۵ دقیقه پس از تماس به محل حادثه می رسد و چون به بالابر ۷ متری مجهز نبوده، درخواست کمک کرده که پس از ۵۰ دقیقه ماشین دوم به محل حادثه می رسد. این تاخیر در کمک رسانی بر اثر تعطیلی ایستگاه آتش‌نشانی سبب شده تا مردم هم در خانه و هم در محل کار، دچار حس ناامنی در رابطه با جان و مال خود شوند.”

عضو شورای روستای حجت آباد درباره حضور اعتراض آمیز مردم روستا در فرمانداری و شهرداری با ارایه توضیحات بیشتر اظهار کرد: متاسفانه به نظر می رسد شورای شهر تنها در زمان انتخابات، نماینده همه مردم هستند و دغدغه مردم را دارند. در حقیقت پس از اینکه ما واکنشی نسبت به اعتراضمان مشاهده نکردیم؛ تصمیم به حضور در فرمانداری گرفتیم.

وی افزود: در ابتدا با تعداد محدودی از اهالی روستا به فرمانداری رفتیم تا مراتب اعتراض خود را نسبت به تعطیلی ایستگاه شماره سه اعلام کنیم. اما در کمال تعجب براساس صحبت های معاون فرماندار، متوجه شدیم که اکثر مسئولان شهر بر ادامه خدمات رسانی ایستگاه مذکور طبق سنوات گذشته اتفاق نظر دارند و تنها یک نفر در شهرداری به روش های مختلف اجازه نمی‌دهد این ایستگاه بازگشایی شود.

رنجبر درباره شایعاتی در خصوص اینکه ایستگاه شماره ۳، تنها به محدوده صنعتی خدمات ارایه می دهد؛ گفت: “امکانات موجود در شهرک صنعتی همچون ایستگاه آتش نشانی و درمانگاه، در طول سالیان گذشته همیشه به طور رایگان به مردم روستاهای بخش مرکزی خدمات ارائه داده است و این شایعات، جوسازی هایی است که جهت جلوگیری از بازگشایی ایستگاه پخش می شود.”