ایجاد شرکت تعاونی در روستاها می تواند به ایجاد اشتغال پایدار منجر شود مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

ایجاد شرکت تعاونی در روستاها می تواند به ایجاد اشتغال پایدار منجر شود

 
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: محمدرضا فلاحتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با حضور در دهستان طزرجان تفت، شرکت تعاونی گل محمدی را افتتاح کرد.
این شرکت تعاونی با سرمایه گذاری ۲۳ نفر از اهالی روستا و با مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان راه اندازی شد. توسعه کشت گل محمدی، تولید و عرضه نهال گل محمدی، انجام کلیه خدمات باغبانی و عرضه علوفه و خوراک دام خدماتی است که شرکت تعاونی فوق به مردم روستا ارائه می دهد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم افتتاح این شرکت تعاونی گفت: روستای طزرجان به علت خوش آب و هوایی و توریستی بودن، سطح زیرکشت گل محمدی و وجود باغ ویلاهای متعدد می تواند زمینه اشتغال زیادی را برای جوانان روستا از طریق تشکیل تعاونی ایجاد کند.
وی ادامه داد: اجرای طرح های تعاونی در روستاها می‌تواند به ایجاد اشتغال پایدار در روستاها و ماندگار کردن مردم کمک کند. یکی از علل مهاجرت روستاییان به شهرها نبود کار است و بعضا به دلیل مشکل نبود آب و خشکسالی‌های پی در پی ساکنین روستا ناچار به ترک محل زندگی خود شده و به امید پیدا کردن کار عازم شهرها می‌شوند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: خوشبختانه تعاون در بیشتر گرایش ها فعال است و جنس آن به بافت روستایی نزدیک است. تشکیل تعاونی می‌تواند ضمن گسترش روحیه جمعی و مشارکت مردمی، به ایجاد اشتغال پایدار و ارزان در مناطق روستایی منجر شود.
فلاحتی خاطرنشان کرد: با توجه به آنکه این روستا دروازه برفخانه طزرجان است که همه ساله علاقه مندان به طبیعت، توریست ها، کوهنوردان و… برای بازدید از آن باید از این روستا عبور کنند، شرکت های تعاونی می توانند به ارائه خدمات متفاوت به مردمی که به روستا می آیند بدهند و کسب درآمد کنند.
طزرجان روستایی در دهستان شیرکوه بخش مرکزی شهرستان تفت استان یزد است و یکی از مناطق خوش آب و هوای استان یزد به حساب می آید، که علاوه بر داشتن آثار باستانی و تاریخی، از جاذبه‌های خاص اکوتوریستی نیز برخوردار است. این روستا در کف دره‌ای گسترده واقع شده‌است و هر ساله پذیرای هزاران نفر است که از دل کویر به ییلاق می‌روند.