بالغ بر ۶ هزار نفر در کلاسهای آموزشی حین ازدواج شرکت کردند.

بالغ بر ۶ هزار نفر در کلاسهای آموزشی حین ازدواج شرکت کردند.

مدیر گروه سلامت خانواده معاونت بهداشتی یزد گفت: در سال گذشته ۶ هزار و ۲۵۷ زوج یزدی در کلاس های آموزشی حین ازدواج شرکت کرده اند.

 دکتر فروزنده کلانتری در جمع برخی خبرنگاران حوزه سلامت این استان حاضر شد و اظهار کرد: در استان یزد ۱۱ مرکز مشاوره ازدواج در ۱۱ شهرستان به منظور ارائه ی آموزش های لازم در حین ازدواج فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در حوزه ازدواج، افزود: در سال گذشته، شش هزار و ۲۵۷ زوج و در دوماهه  ابتدای امسال نیز یکهزار و ۳۰ زوج در این کلاس‌ها شرکت کردند.

مدیرگروه سلامت خانواده معاونت بهداشتی علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: هر زوج زمانی که به دفاتر رسمی ازدواج مراجعه می‌کنند به مراکز بهداشتی دانشگاه معرفی می‌شوند تا هم آزمایش های پزشکی قبل ازدواج را انجام دهند و هم در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند.

دکتر کلانتری تصریح کرد: آموزش‌های رایگان در چهار حیطه شامل سلامت جنسی، روانشناسی، اخلاق و احکام و حقوق توسط مشاوران و مربیان به زوجین ارائه می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین در این کلاس‌ها بسته‌های آموزشی شامل چهار دفترچه در حوزه‌های خانواده، اخلاق و سبک زندگی، سلامت باروری و تحکیم روابط همسران، مشاوره و روانشناسی خانواده، حقوق و احکام خانواده به صورت رایگان در اختیار زوجین قرار می‌گیرد.

پایان پیام/الف