برگزاری جشنواره انار تفت با حضور وزیر میراث فرهنگی

برگزاری جشنواره انار تفت با حضور وزیر میراث فرهنگی

فرماندار تفت گفت: جشنواره انار تفت با حضور وزیر میراث فرهنگی از سوم آبان ماه در این شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش یزدپرس، محمد دهشیری، فرماندار تفت با اشاره به اهمیت معرفی ظرفیت‌های گردشگری و اقتصادی شهرستان تفت گفت: برخورداری از باغات مختلف میوه از جمله انار یکی از مهمترین ویژگی‌های تفت است که باید معرفی و تقویت شود.

وی افزود: در حال حاضر ۱۵ هزار هکتار از مساحت شهرستان تفت باغات مختلف هستند که از این میزان هزار هکتار به باغات انار اختصاص یافته و ۴۰۰ هکتار آن نیز در محدود شهری واقع شدند.

فرماندار تفت با بیان این‌که زمان برداشت محصول انار در این شهرستان از نیمه مهرماه آغاز و تا نیمه آبان ماه ادامه خواهد داشت، ادامه داد: به همین منظور مقرر شده جشنواره انار تفت، امسال از سوم تا ششم آبان ماه امسال با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این شهرستان برگزار شود.

وی تقویت ظرفیت‌های گردشگری و اقتصادی تفت را از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار دانست و بیان کرد: در شهرستان تفت از صنایع کم آب خواه و های‌تک به عنوان صنایع مورد حمایت انتخاب کرده‌ایم، اما اصل محور توسعه آینده شهرستان تفت با توجه به هوای پاک و وضعیت جغرافیایی آن در محور گردشگری است.

دهشیری ادامه داد: متاسفانه تاکنون به دلیل خشکسالی و همچنین عدم برنامه‌ریزی آن طور که باید شاهد برداشت کمتر از باغات شهرستان تفت بودیم و محصولات این شهرستان به طور بایسته‌ای معرفی نشدند.

فرماندار تفت با بیان این‌که باید با فراوری انار در شهرستان به نوعی افزایش صادرات را داشته باشیم، گفت: یکی از کارخانه‌های بسته بندی و آبمیوه را مورد توجه قرار داده‌ایم تا بتوانیم با فراوری انار به نوعی شاهد صادرات انار باشیم.

دهشیری تأکید کرد: حدود هزار تن محصول انار ما است که اگر در حال حاضر برای شرکت باغداران یک تا ۱.۵ میلیارد تومان فراهم کنیم تا خط تولید را به صنعتی تبدیل کنند مشکل ما حل می‌شود و شاهد فراوری محصولات انار خواهیم بود.