بیش از ۶۱ هزار روستایی یزدی فاقد بیمه هستند

بیش از ۶۱ هزار روستایی یزدی فاقد بیمه هستند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد گفت: در حال حاضر بالغ بر ۶۱ هزار نفر از جمعیت هدف این صندوق در روستا‌ها فاقد پوشش بیمه‌ای هستند.

به گزارش یزدپرس، حسن ابراهیمی با اشاره به ۱۹ مهرماه، روز ملی عشایر گفت: روستاییان و عشایر به دلیل نداشتن تشکیل صنفی، از بسیاری از حقوق اجتماعی خود بی بهره می‌مانند. یزد با اشاره به ۱۹ مهرماه، روز ملی عشایر اظهار داشت: روستاییان و عشایر به دلیل نداشتن تشکیل صنفی، از بسیاری از حقوق اجتماعی خود بی بهره می‌مانند

وی بااشاره اینکه همه گروه‌ها و اصناف دارای تشکل صنفی هستند، افزود: مشکلات روستاییان و عشایر همچنین کشاورزان به دلیل نبود تشکیل صنفی اغلب حل نشده باقی می‌ماند، زیرا کسی پیگیری رفع این مشکلات نیست.
ابراهیمی به نقش روستاییان و عشایر در برهه‌های مختلف از جمله دوران دفاع مقدس اشاره کرد وگفت: کمک‌هایی که دولت به صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر می‌کند، به مراتب کمتر از کمک‌هایی است که به سایر صندوق‌ها می‌شود و امیدواریم شرایطی فراهم شود که به رفاه این قشر کمک شود.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان استان یزد با اشاره به اینکه این صندوق یکی از چهار صندوق بیمه عمومی کشور است، عنوان کرد: حق بیمه این صندوق توسط سطوح درآمدی که هر سال توسط بیمه‌ها تعیین می‌شود، از بیمه شدگان دریافت می‌شود و پنج درصد از سطح تعیین شده توسط بیمه شده و ۱۰ درصد بقیه توسط دولت پرداخت می‌شود