
تاکید بر نقش رسانه در بازنمایی عزت و منزلت کارگران
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد:
در جامعه کارگری استان، نیروهای نخبه، متخصص و خلاق بسیاری حضور دارند که ظرفیت تبدیل شدن به الگوهای موفق را دارند. رسانه ملی میتواند نقش کلیدی در معرفی این افراد، ترویج فرهنگ کار و ارتقاء شأن کارگران ایفا کنند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: به مناسبت هفته کار و کارگر، فرهاد شیخی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با احسان کریمی مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد دیدار و گفتگو کرد.
این نشست با حضور رؤسای تشکلهای کارگری استان و دهقانی دبیر اجرایی خانه کارگر در سالن شهید اخباریه صدا و سیمای مرکز یزد برگزار شد.
در این دیدار، شیخی با تأکید بر جایگاه برجسته جامعه کارگری در استان اظهار کرد: حدود۸۰ درصد جمعیت استان را کارگران تشکیل میدهند که نیروی محرکه اصلی چرخه تولید بهشمار میآیند. توجه به مسائل این قشر نباید به مناسبتها محدود شود، بلکه باید در برنامهریزیهای کلان استان مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به ضرورت سرمایهگذاری هدفمند در حوزه تولید گفت: سرمایهگذاری تنها محدود به منابع مالی نیست؛ سرمایه انسانی، مهمترین رکن تولید است. سرمایههای خردی که در اختیار مردم قرار دارد، باید با ساز و کار مناسب به سمت تولید هدایت شود.
شیخی در ادامه افزود: در جامعه کارگری استان، نیروهای نخبه، متخصص و خلاق بسیاری حضور دارند که ظرفیت تبدیل شدن به الگوهای موفق را دارند. رسانه ملی میتواند نقش کلیدی در معرفی این افراد، ترویج فرهنگ کار و ارتقاء شأن کارگران ایفا کنند.
وی هفته کار و کارگر را فرصتی برای پاسداشت تلاشهای صادقانه این قشر دانست و افزود: این هفته نباید صرفاً به برگزاری مراسم نمادین محدود شود، بلکه باید با نگاهی عمیقتر، بستری برای بیان مطالبات کارگران و ارائه تصویر واقعی از جایگاه آنها در اقتصاد کشور فراهم آید.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد پیشنهاد داد که مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد مشاور رسانه ای در حوزه جامعه کارگری که بیشترین درصد از جمعیت استان یزد را به خود اختصاص داده است برای ارتباط بهتر با تشکلات کارگری و رسانه ملی انتخاب نمایند.
در ادامه این نشست، احسان کریمی مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد با بیان اهمیت بازنمایی نقش کارگران در رسانه ملی، به خاطرهای تأثیرگذار از پخش یک کلیپ کارگری اشاره کرد و گفت: در این کلیپ که مربوط به مراسم دعای ندبه بود، کارگری چای به دهان پدرش می داد که دو دست خود را در راه انقلاب فدا کرده بود. این فیلم کوتاه که در حین پخش دعای ندبه از رسانه ملی منتشر شد، بازتاب جهانی یافت و بیش از ۷ میلیون بار دیده شد. چنین روایتهایی، قدرت رسانه را در تبیین جایگاه کارگران نشان میدهد.
کریمی ادامه داد: پوشش رویدادهای هفته کارگر و همچنین اختصاص برنامه ای در صدا یا سیمای مرکز یزد برای کارگران در دستور کار قرار دارد.
در پایان این نشست، دهقانی دبیر اجرایی خانه کارگر نیز با اشاره به دغدغههای جامعه کارگری، خواستار توجه بیشتر به نیازها، مسائل رفاهی و معیشتی کارگران در برنامههای رسانهای شد.