تشکلات کارگری باید دغدغه مندانه پیگیر مطالبات صنفی خود باشند فلاحتی در جمع تشکلات کارگری شهرستان بافق:

تشکلات کارگری باید دغدغه مندانه پیگیر مطالبات صنفی خود باشند

 
فلاحتی: دست تک تک عزیزان در شورای اسلامی کار و تشکلات کارگری را به گرمی می فشارم و می بوسم/

به گزارش  یزد پرس به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: به مناسبت ۲۲ مرداد روز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با روسای تشکلات کارگری شهرستان بافق دیدار و گفتگو کرد.
محمدرضا فلاحتی در این نشست ضمن تبریک روز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی گفت: اعضای تشکلات کارگری دغدغه مند مسائل کارگری و کارفرمایی هستند و مسائل و مشکلات این حوزه را دنبال می کنند.
وی با اشاره به اینکه شهرستان بافق جمعیت ۱۹هزار نفری کارگری دارد تصریح کرد:۹۰درصد جمعیت این شهرستان جزو قشر شریف کارگری هستند که باید مد نظر دستگاه های این حوزه قرار گیرند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد تاکید کرد: دست تک تک عزیزان در شورای اسلامی کار و تشکلات کارگری را به گرمی می فشارم و می بوسم، اما تشکلاتی که دغدغه مندانه پیگیر مطالبات صنفی خودشان هستند.
وی اضافه کرد: اعضای تشکلات نباید خود را دست مایه احزاب سیاسی قرار دهند و به معنی واقعی کلمه باید به دنبال مباحث و مشکلات کسانی باشند که به آنها اعتماد کرده و رای داده اند.
فلاحتی با بیان اینکه در استان در برخی از حوزه ها این انحراف ایجاد می شود و از جمعیت کارگری که قابل توجه در استان یزد نیز هست بعضا سوء استفاده می کنند و برخی ناآگاهانه وارد جریانات سیاسی می شوند، خاطرنشان کرد: نقش تسهیل گری، روان سازی ارتباط کارگر و کارفرما، بیان مطالبات چرا که اعضای تشکل زبان گویای کارگران هستند و از طرفی بازوی کمکی کارفرمایان بودند برخی از وظایف تشکلات کارگری است.
وی ادامه داد: آموزش و ارتقاء سطح آگاهی اعضای تشکلات کارگری از دغدغه های ما در استان هست. جنس جلسات باید به این شکل صورت بگیرد که حتما مباحث آموزشی در آن مطرح شود. آشنایی با شرح وظایف کسی که در یک تشکل عضو هستند و اینکه در چه چارچوبی می توانند حرکت کنند تا از مطالبات هم صنفی های خود دفاع کنند، دارای اهمیت است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به پرسشی درباره مشاغل سخت و زیان آور گفت: کارفرما می‌تواند با تکمیل فرم گروهی، درخواست مشاغل سخت و زیان کارگران خود را بدهد. در آن صورت از طرف این اداره کل یک تیم بازرسی جهت بررسی درخواست ها به واحدهای تولیدی اعزام می شوند. قطعا برخی از تناقضاتی که الان وجود دارد به حداقل ممکن می رسد.
وی اضافه کرد: در بحث تبدیل وضعیت کارگران ایثارگر، طبق مکاتبه ای که از سوی وزارت در تاریخ ۱۶مردادماه سال جاری ارسال شده است، تمام مجموعه هایی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به هر میزان در آن سهام دارد، باید تبدیل وضعیت کارگرانش صورت بگیرد و مدیر مجموعه نیز باید تا پایان مهر پاسخگو باشد.
فلاحتی عنوان کرد: طرح طبقه بندی در شرکت هایی که مشمول هستند باید اجرایی شود. این مساله را به جد دنبال می کنیم.
وی در پایان از روسای تشکلات کارگری خواست علاوه بر پیگیری مطالبات به حق کارگران، مسائل مربوط به فعالیت های فرهنگی، ورزشی، سلامت جسمی، روحی و روانی کارگران را در اولویت کار خود قرار داده و آنها را نیز دنبال کنند.

گفتنی است در این نشست هریک از روسای تشکلات کارگری واحدهای مختلف شهرستان بافق سوالات و دغدغه های خود را بیان کردند.

عبدالمجید معنوی -یزد پرس