تفتیش کیف دختران هنرستان امامشهر یزد به دلیل مفقود شدن موبایل ناظم

تفتیش کیف دختران هنرستان امامشهر یزد به دلیل مفقود شدن موبایل ناظم

معاون هنرستان دخترانه ۱۵ خرداد امامشهر یزد، ضمن تایید تفتیش کیف دانش‌آموزان به دلیل مفقود شدن موبایل ناظم مدرسه، گفت: کادر مدیریتی هنرستان مجاز به انجام این کار بوده است.

به گزارش خبرنگار یزدپرس، یکی از والدین دانش‌آموزان هنرستان کارودانش ۱۵ خرداد امامشهر یزد در پیامی از تفتیش کیف و وسایل دانش آموزان به بهانه «مفقود شدن موبایل ناظم مدرسه» به شدت انتقاد کرد و خواستار پیگیری این موضوع شد.

خانم حسینی معاون هنرستان کارودانش ۱۵ خرداد امامشهر یزد در گفتگو با خبرنگار یزدپرس با تایید بازرسی و تفتیش کیف دانش آموزان این آموزشگاه گفت: مجاز به انجام این کار بودیم و در نهایت موبایل ناظم مدرسه هم پیدا شد.

در همین رابطه کارشناس حراست آموزش و پرورش ناحیه یک یزد نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه در جریان جزئیات این اتفاق نیستیم باید در این‌باره از کادر آموزشی هنرستان پرسیده شود تا در جریان قرار بگیریم.

وی ادامه داد: به کادر آموزشی اختیار دادیم تا چنانچه شک کردند که دانش آموزی گوشی موبایل به همراه دارد فقط کیف و وسایل دانش آموزان همان کلاس بازرسی شود.

فهیمه ابراهیمی تصریح کرد: البته از نظر قانونی کادر آموزشی مدرسه مجاز به باز کردن گوشی و وارد شدن به اطلاعات شخصی دانش آموزان نیستند.

وی افزود: به هر حال باید بررسی شود که آیا کادر آموزشی این مدرسه از طریق دوربین های مداربسته متوجه این موضوع شده و به دلیل اینکه نمی دانستند دانش آموز خاطی مربوط به کدام کلاس بوده تمام کیف ها را بازرسی کردند یا خیر.

کارشناس حراست آموزش و پرورش ناحیه یک یزد در پایان اذعان کرد: اگر موضوع، این‌گونه موارد بوده باشد می‌توان آن را مجاز دانست اما در غیر این‌صورت کار مسئولان این آموزشگاه غیرقانونی بوده است.

مدارس اجازه بازرسی کیف دانش آموزان را ندارند

گفتنی است پیش از این معاون سابق آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفته بود: تفتیش و بازرسی کیف دانش آموزان به خصوص دختران در مدارس، مطابق با شیوه تربیتی نیست و طبق مصوبات اعلام شده، مدرسه ای اجازه به بازرسی کیف دانش آموزان به خصوص دختران نخواهد داشت.

به نظر می‌رسد، تفتیش کیف دانش‌آموزان به ویژه دانش آموزان دختر، به منزله تعدی به حریم شخصی و نقض حقوق شهروندی باشد و لازم است این مناقشه با یک تصمیم قاطع و فوری از سوی مسئولان آموزش و پرورش برای همیشه مرتفع شود.