تیم نونهالان دختر یزد، قهرمان مسابقات اینلاین هاکی کشور شد

تیم نونهالان دختر یزد، قهرمان مسابقات اینلاین هاکی کشور شد

مسابقات چهار جانبه اینلاین هاکی کشور روز یکشنبه با قهرمانی تیم نونهالان دختر استان یزد به پایان رسید.

 این مسابقات با حضور تیم‌های استان‌های قزوین، همدان، اصفهان و یزد در ۲ رده نوجوانان و نونهالان دختر و پسر به میزبانی شهرستان تفت یزد در سالن تختی این شهرستان برگزار شد .

در پایان این مسابقات تیم نونهالان دختر استان یزد، مقتدرانه در سکوی نخست ایستاد و تیم‌های استان‌های همدان و اصفهان به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند و در بخش پسران تیم نونهالان همدان بر سکوی نخست ایستاد و یزد و اصفهان به ترتیب دوم و سوم شدند.

همچنین در رده سنی نوجوانان دختر تیم استان یزد با یک گل در فینال از اصفهان جا ماندند و پس از اصفهان در جایگاه دوم ایستادند و تیم قزوین سکوی سوم را تصاحب کرد.

لازم به ذکر است در رده نوجوانان، مسابقات تنها در بخش دختران برگزار شد.

اینلاین هاکی یا اسکیت هاکی یکی از رشته‌های ورزش هاکی است که روی سطوح مختلف انجام می‌شود و بازیکنان با استفاده از رول اسکیت در زمین حرکت کرده و با استفاده از چوب هاکی، توپ پلاستیکی هاکی را وارد دروازه و امتیاز کسب می‌کنند.

هر تیم از پنج بازیکن درون زمین از جمله دروازه‌بان تشکیل شده‌ و حال آنکه تعداد کل بازیکنان یک تیم معمولاً ۱۶ نفر است.

مسابقات بین‌المللی رشته اینلاین هاکی توسط دو فدراسیون مختلف برگزار می‌شود، فدراسیون جهانی اسکیت و فدراسیون بین‌المللی هاکی روی یخ که هرکدام مسابقات خودشان را برگزار می‌کنند.

هم‌اکنون ۶۰ مربی و بیش از ۱۰۰ ورزشکار هاکی چمنی و داخل سالن در یزد فعال هستند و امسال برای توسعه رشته با همکاری بخش‌خصوصی و هیات‌های شهرستان‌ها اقدام می‌شود.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، ۴۶ هیات ورزشی و  ۶۲ هزار ورزشکار بیمه شده دارد.