حضورنمایندگان دفتر صنایع معدنی وزارت صمت در استان یزد

حضورنمایندگان دفتر صنایع معدنی وزارت صمت در استان یزد

به گزارش یزدپرس به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت،معدن وتجارت استان یزد ، پانصد و سی و سومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد به دبیری اداره کل صنعت، معدن و تجارت با دستور کار بررسی و تصویب توافقات کمیته تخصصی کارگروه بخش صنعت و جهاد کشاورزی و تخصیص آب مورد نیاز متقاضیان واحدهای تولیدی و خدماتی در محل اداره کل صنعت ، معدن و تجارت برگزار شد.

همچنین بازدید نمایندگان دفتر صنایع معدنی وزارت صمت از واحدهای تاسیس فولادی استان یزد انجام شد/

آنان با حضور در استان یزد از طرحهای فولادی این استان با هدف آشنایی با پیشرفت فیزیکی طرحها و آشنایی با مسائل و مشکلات واحدها بازدید نمودند. اولین بازدید از شرکت فولاد بافق کسری بود که دارای طرح آهن اسفنجی یک میلیون و هفتصد هزار تن می باشد و دارای سرمایه گذاری ارزی صد و هشتاد و شش میلیون یورو است و در گروه طرحهای فولادی وزارت جهت تامین گاز قرار دارد. در این بازدید ضمن معرفی پتانسیل‌های صنعتی استان و شهرستان بافق خواستار نگاه ویژه وزارت به طرحهای مستقر در بازدید از طرح مگا مدول آهن اسفنجی مجتمع صنعتی معدنی فولاد بافق شد.

در بازدید از طرحهای سنگ آهن مرکزی ایران از طرح آهن اسفنجی به ظرفیت یک میلیون و هفتصد هزار تن بازدید شد . این طرح دارای سرمایه گذاری در حدود دویست و بیست میلیون یورو می باشد و طبق برنامه زمانبندی تا مرداد ماه سال ۱۴۰۵ راه اندازی خواهد گردید . عدم تخصیص گاز یکی از دغدغه‌های واحد تولیدی بود که کارشناسان وزارت قول مساعدت لازم را در خصوص حل این مشکل دادند . سپس از طرح کنستانتره واحد به ظرفیت دو میلیون تن بازدید بعمل آمد جهت این طرح زیر ساخت‌های لازم تامین شده است و مشکل محیط زیست در حال مرتفع شدن است.

عبدالمجید معنوی- یزدپرس