دبیرکل اکو: یزد،سرشار از ظرفیت‌های ناشناخته است

دبیرکل اکو: یزد،سرشار از ظرفیت‌های ناشناخته است

دبیر کل سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) گفت: یزد، سرشار از تعریف و ظرفیت‌های ناشناخته‌ است و از همه دعوت می‌کنم از این شهر بازدید کنند و لذت ببرند.

 “خسرو ناظری” روز چهارشنبه در نشست جمعی از نمایندگان و سفرای کشورهای همکاری آسیایی (ACD) با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر یزد افزود: این سفر دوم من به یزد است و همیشه این سفر در یاد من ماندگار بوده است .

وی ادامه داد: یزد اثری عمیق و ژرف بر من گذاشت و هر کس به این شهر سفر کند ،نام یزد ورد زبانش می شود و یاد مصرع حافظ می افتد که “ای صبا با ساکنان شهر یزد از ما بگو”، و خرسندم که این شرایط فراهم شد و بار دیگر در یزد هستم.

دبیر کل سازمان همکاری های اقتصادی (اکو) گفت: تاکنون در ۲ شهر امکان نشست بوده که ابتدا در نیویورک و اکنون نیز در یزد نشست دو جانبه ای سی دی و اکو را داریم و از تعداد ملاقات های دبیران کل در نقاط گوناگون جهان می توان اهمیت نشست را ارزبابی کرد و اکنون نوبت یزد است.

ناظری ادامه داد: انتخاب شهر یزد به عنوان پایتخت کشورهای عضو ACD بسیار به جا و مناسب است و مردم این شهر بسیار مهمان نواز و به لهجه شیرین شهرت دارند و گردشگری برای سازمان اکو یکی از موارد اولویت دار است .

وی افزود: در سازمان همکاری اقتصادی نیز چنین تجربه ای را داریم که هر سال یکی از شهرهای دارای پتانسیل زیاد گردشگری به عنوان پایتخت گردشگری سازمان همکاری اقتصادی اعلام می گردد و تاکنون ۶ شهر مشخص شده اند .

دبیر کل سازمان همکاری های اقتصادی (اکو) گفت: شهر یزد مالامال از تعریف است و از همه دعوت می کنم از زیبایی های یزد لذت ببرند و خوشحالیم که با مشارکت استانداری و شهرداری یزد فرصت حضور سفیران کشورهای عضو فراهم شد .

شهردار یزد هم گفت: مهمان نوازی و مهمان‌دوستی ریشه در اصالت همه کشورها و ملت های ره کهن آسیا دارد و همچنین این شاخصه در بین ایرانیان به ویژه استان یزد دیده می شود.

ابوالقاسم محی الدینی افزود: به هر نقطه و گوشه ایران سر بزنید، با شهر و روستایی تاریخی مواجه می شوید و عمده شهرها نیز شهرهایی با قدمت قابل توجه هستند و همه ما به نوعی وارث بخشی از میراث تمدن بشری هستیم .