درآمد فولادهرمزگان صعودی شد/ توسعه تکنولوژی و سبد محصولات در دستور کار

درآمد فولادهرمزگان صعودی شد/ توسعه تکنولوژی و سبد محصولات در دستور کار

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان از رشد درآمد حاصل از فروش بالای ۹ درصدی در ۷ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: شرکت فولاد هرمزگان طی ۷ ماهه امسال موفق شده است در زمینه فروش محصولات خود رشد ۹.۳ درصدی را به ثبت برساند که بخش عمده‌ای از این رشد فروش مربوط به عرضه محصولات در بازار داخلی و تامین نیاز صنایع کشور بوده است.
عطاالله معروفخانی با اشاره به میزان فروش محصولات در بازار داخلی تصریح کرد: مطابق با آمار منتشر شده‌، امسال شرکت فولاد هرمزگان یکی از برترین عرضه‌کننده‌ها و معامله‌کنندگان اسلب در کشور بوده و طی مهرماه سال جاری توانسته بالغ بر ۱۲۰ هزار تن اسلب در بورس کالا معامله کند و نوردکاران را برای خرید محصول هرمز به رقابت با یکدیگر بکشاند. حال در صورتی که محدودیت‌های انرژی طی ماه‌های باقیمانده سال کمتر شود، ما می‌توانیم با قدرت بیشتری در بازار حضور داشته باشیم و روند فروش مهرماه را ادامه دهیم و رکوردهای فروش بیشتری را به ثبت برسانیم.
مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان تصریح کرد: در بخش فروش شاهدیم میزان فروش محصولات در ۷ ماهه سال جاری عدد ۱۸۴ هزار و ۲۳۳ میلیارد ریال بوده است که بخش عمده آن یعنی ۱۲۳ هزار و ۷۸۵ میلیارد ریال از فروش در بازار داخل و مابقی آن از فروش صادراتی شرکت به دست آمده و در مجموع درآمد شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که درآمد ۱۶۸ هزار و ۵۳۵ میلیارد ریال بوده، با رشد ۹.۳ درصدی همراه شده است.
رشد ۲۱.۷ درصدی درآمد حاصل از فروش داخلی محصولات هرمز
معروفخانی افزود: با وجود محدودیت‌های انرژی، اما فولاد هرمزگان همان‌گونه که اشاره شد طی مدت ۷ ماهه اول امسال فروش اسلب در بازار داخلی با موفقیت قابل قبولی همراه شده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۱.۹ درصدی داشته و از رقم ۸۹ هزار میلیارد ریال در ۷ ماهه سال ۱۴۰۲ به ۹۹ هزار میلیارد ریال در پایان مهرماه امسال رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: امسال طی ۷ ماه، با توجه به رشد تولید آهن اسفنجی و رکوردشکنی‌های این واحد موفق به فروش ۱۹۹ هزار تن از این محصول در بازار داخلی شدیم که رشد ۱۲۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. این میزان فروش منجر به کسب۲۳ هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال درآمد شده که حاکی از افزایش ۱۰۰ درصدی درآمد در مقایسه با مدت مشابه سال پیش است.
مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان اضافه کرد: مجموع درآمد حاصل از فروش داخلی فولاد هرمزگان طی ۷ ماه امسال به ۱۲۳ هزار و ۷۸۵ میلیارد ریال رسید که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال پیش رشد ۲۱.۷ درصدی را نشان می‌دهد.
محدودیت شدید انرژی، سد راه افزایش تولید
وی در ادامه سخنانش به میزان تولید محصولات مختلف در فولاد هرمزگان اشاره کرد و گفت: میزان تولید اسلب در فولاد هرمزگان طی ۷ ماهه امسال به میزان ۷۱۲ هزارو ۳۹۱ تن رسید. همان‌گونه که پیش‌تر اشاره شد بحران ناترازی انرژی و قطع برق از خرداد ماه تا هفته نخست مهر ماه، متاسفانه دامن‌گیر بسیاری از صنایع فولادسازی کشور شده است.
وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه، میزان تولید آهن اسفنجی شرکت به میزان یک میلیون و ۱۴۹ هزارو۴۰۱ تن بوده است که این رقم نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با افزایش تولید به مقدار تقریبی ۱۰۲ هزارتن همراه شده و رشد ۹.۷ درصدی تولید را به ثبت رسانده و این میزان تولید در تاریخ فعالیت این واحد فولاد هرمزگان بی‌سابقه بوده است.
رکوردشکنی‌های متعدد در ۷ ماهه امسال
مدیرعامل فولاد هرمزگان در ادامه سخنانش به رکوردهای ثبت شده طی سال ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: با وجود محدودیت‌هایی که در تامین برق داشتیم اما خوشبختانه هم در بهار و هم در مهرماه سال جاری شاهد رکوردزنی در بخش تولید بودیم. ما در مهرماه امسال توانستیم به برنامه‌ریزی پیش‌بینی شده برای تولید اسلب به میزان ۱۵۱ هزار و ۲۱۶ تن دست پیدا کنیم و در صورتی که مشکل تامین انرژی برطرف شود، به طور حتم در میزان تولید و فروش محصولات به رکوردهای متعددی دست پیدا خواهیم کرد.
توسعه سبد محصول هرمز
به گفته معروفخانی، توسعه سبد محصولات کیفی در برنامه‌های آتی شرکت فولاد هرمزگان تعریف شده و اقدامات لازم از سوی مدیران مجموعه فولادی هرمزگان در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم محصولات متنوع و کیفی را برای مشتریان فولاد هرمزگان تولید کنیم.
مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان معتقد است توسعه سبد محصولات فولاد هرمزگان با اجرای طرح‌های توسعه‌ای و استفاده از فناوری‌های جدید، اتفاق خواهد افتاد و فولاد هرمزگان با تولید محصولات جدید و کیفی، تمرکز بیشتری روی افزایش بهره‌وری و تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر خواهد داشت. درواقع جزو اهداف اصلی و اولویت‌های تعریف شده در فولاد هرمزگان، توسعه تکنولوژی و سبد محصولات است که به طور جدی دنبال می‌شود.