دستاورد های سفر یک روزه زلفی گل وزیر علوم ،تحقیقات و فناوری کشور به استان یزد

دستاورد های سفر یک روزه زلفی گل وزیر علوم ،تحقیقات و فناوری کشور به استان یزد

🔹محمدرضا صباغیان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در تشریح مصوبات سفر وزیر علوم به استان یزد گفت:

در سفر یک روزه وزیر علوم به استان یزد جلسه‌ای با حضور مجمع نمایندگان، استاندار و روسای دانشگاه‌های استان یزد برگزار شد. این جلسه که تقریبا ۵ ساعت طول کشید مسائل و مشکلات حوزه آموزش عالی به ویژه ساماندهی مراکز آموزش عالی و رشته‌های تحصیلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و برای شهرستان‌های حوزه انتخابیه مهریز این تصمیمات اخذ شد.

💠 برای شهرستان مهریز : مقرر گردید مبلغ ۲ میلیارد تومان برای تکمیل ساختمان فنی حرفه‌ای که تماما به صورت خیری ساخته شده است واریز گردد. همچنین مقرر گردید پردیس دانشگاه شکیب مجوز آن به عنوان دانشکده صادر تا شهرستان مهریز بتواند هم به شکل روزانه و هم متناسب با رشته‌های مورد نیاز مستقلاً اقدام نماید.

💠 برای شهرستان ابرکوه : مقرر گردید در صورت موافقت مسئولین شهرستان کلیه دانشگاه‌ها و موسسات عالی آموزشی این شهرستان تجمیع گردد و تحت عنوان پردیس دانشگاه یزد به شکل دولتی فعالیت خود ادامه دهد. و یا اینکه مثل پردیس مهریز به شکل دانشکده تشکیل و ادامه یابد.

💠 برای شهرستان بافق: مقرر گردید در صورت تامین اعضای هیئت علمی و استاد‌ مورد نیاز، رشته‌های زیر به دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرستان بافق اختصاص یابد مقطع کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی ،مدیریت دولتی، مدیریت MBA،مدیریت بازرگانی ، مدیریت فناوری اطلاعات،مدیریت اجرایی و حسابداری

💠 برای شهرستان بهاباد: مقرر گردید احداث دانشگاه فنی حرفه‌ای با حضور مسئولین مربوطه و به شکل میدانی مورد بررسی قرار گیرد و در صورت دارا بودن شرایط لازم، اقدام شود و یا در صورت موافقت مسئولین شهرستان، مجوز دانشگاه فنی حرفه‌ای داده شود و دانشگاه آزاد در آن ادغام گردد.

💠 برای شهرستان خاتم : با توجه به داشتن مراکز فنی حرفه‌ای خواهران و برادران شهرستان خاتم، مشکل خوابگاه پسران مطرح که مقرر شد بررسی و اقدام لازم انجام شود و به خوابگاه خواهران مساعدت شود.

💠 برای شهرستان مروست : مقرر گردید در صورت موافقت مسئولین شهرستان با ادغام دانشگاه پیام نور با فنی حرفه ای مجوز دانشگاه فنی حرفه ای صادر شود.

🔹 برای رفع مشکلات دانشگاه‌های شهرستان‌های حوزه انتخابیه مهریز، درخواست تجهیزات ،کمک‌های مالی به شکل مکتوب از وزیر تقاضا شد که قرار شد بررسی و دستورات لازم ارائه شود.