دویست مدرسه شاداب سازی می شود

دویست مدرسه شاداب سازی می شود

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد گفت: ۲۰۰ مدرسه در این استان در قالب طرح شهید عجمیان، شاداب سازی و رنگ آمیزی شد .

سه شنبه شب در جمع اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار شهر شاهدیه : ۲۰۰ میلیون ریال وزارتخانه برای شاداب سازی و رنگ آمیزی هر مدرسه پرداخت کرد و نوسازی مدارس نیز ۶ میلیارد ریال رنگ خریداری کرد و اقدامات لازم را انجام داد.

وی ادامه داد: در طرح شهید سلیمانی یک نیز در مدارس معرفی شده توسط اداره کل آموزش و پرورش یزد، مبلغ ۱۶۰ میلیارد ریال از طرف وزارت آموزش و پرورش و به همین میزان از منابع استانی و صنایع و همین مبلغ نیز توسط خیری و مدارس تامین شد تا به وسایل ورزشی تجهیز شود و طرح شهید سلیمانی ۲ نیز در سال جاری ادامه خواهد داشت.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد گفت: مدارسی که در استان یزد و از جمله شهر شاهدیه علاقه‌مند هستند در طرح شاداب سازی و رنگ آمیزی و همچنین تجهیزات ورزشی مشارکت داشته باشند جهت این اقدام باید درخواست خود را به نواحی و اداره کل آموزش و پرورش یزد تحویل دهند تا در طرح شهید سلیمانی ۲ مشارکت داده شوند.

کاظمی ادامه داد: خوشبختانه در شهر شاهدیه تعامل بسیار خوبی از طرف شهرداری و شورای اسلامی این شهر وجود دارد و نسبت به هزینه در برخی از مدارس اقدام شده که در استان کمتر شاهد این تعامل هستیم و قابل تقدیر است .

وی افزود : در مورد قیر نیز سال قبل بودجه خوبی از وزارت خانه گرفته شد و امسال ۱۵۰ هزار متر مربع ایزوگام خریداری و ۱۵۰ هزار متر نیز آسفالت در مدارس انجام شد و مدیران مدارسی که آسفالت و ایزوگام نیاز دارند باید درخواست خود را به ناحیه بدهند تا پیگیری و پس از بازرسی کارشناسان ما اقدام شود.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد گفت: ۲۵ واحد از صنایع و کارخانجات مستقر در شهرستان یزد نیز مدرسه سازی را متعهد شدند .

رییس شورای اسلامی شهر شاهدیه نیز در این نشست گفت: متاسفانه طی سال های گذشته توجهی به مدارس این منطقه نشده و به همین دلیل تعدادی از والدین فرزندان خود را به مدارس شهر یزد منتقل کرده اند و در شاهدیه مدارسی داریم که مربوط به ۱۰۰ سال قبل است اما هنوز استفاده می شود و عمدتا نیز دولتی هستند.

علی میرجلیلی اظهار داشت: طی سال های گذشته مدارس شاهدیه رها شده و هیچ کاری برای بازسازی و نوسازی این مدارس انجام نشده و لذا درخواست داریم حداقل به خاطر امنیت جانی دانش آموزان هم شده در این زمینه اقدام شود.

سید علی میرنژاد شهردار شاهدیه نیز در این نشست گفت: در حد وسع و از محل فعالیت های فرهنگی نسبت به تامین بخشی از درخواست های مدارس سطح شهر شاهدیه اقدام شد و حتی برای آسفالت محوطه مدارس نیز همکاری کردیم و در مورد زمین چمن در تعدادی از مدارس نیز همکاری شد اما توقع داریم به همین اندازه که شهرداری به مدارس شاهدیه توجه دارد ، آموزش و پرورش و نوسازی مدارس نیز عنایت و توجه بیشتری به مدارس این منطقه داشته باشند.