روزانه۲۳۰ میلیاردریال برای بیمه‌شدگان تامین اجتماعی یزدهزینه می‌شود

روزانه۲۳۰ میلیاردریال برای بیمه‌شدگان تامین اجتماعی یزدهزینه می‌شود

مدیرکل تامین اجتماعی یزد تعداد افراد تحت پوشش این اداره کل در استان را یک میلیون و ۶۸ هزار نفر بیان کرد و گفت: روزانه بطور متوسط ۲۳۰ میلیارد ریال برای این تعداد در استان هزینه می‌شود.

“محمدعلی میرزایی” روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: در سالجاری مجموعا در قالب تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت ۴۲ هزارو ۷۳۰ میلیارد ریال به صورت نقدی و سرموقع به بیمه شدگان تحت پوشش پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: در سالجاری ۹۱۰ میلیارد ریال در قالب تعهدات کوتاه مدت سازمان شامل حمایتهای درمانی، پرداخت مقرری بیمه بیکاری و پرداخت کمک هزینه ازدواج و غیره به جامعه هدف زیر پوشش تأمین اجتماعی این استان پرداخت شده است.

میرزایی تصریح کرد: همچنین ۴۰ هزارو ۹۵۰ میلیارد ریال هم در قالب تعهدات بلند مدت شامل پرداخت مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی و مستمری بازماندگان به بیمه شدگان پرداخت شد.

مدیرکل تامین اجتماعی یزد خاطرنشان کرد: همچنین از مبلغ یاد شده ۸۷۰ میلیارد ریال هم به ۲ هزار و ۱۷۰ مقرری بگیر بیمه بیکاری در این مدت پرداخت شده است.

میرزایی به طرح فراگیر بیمه خانوار ایرانی، زنان خانه دار و دانشحویان اشاره کرد و گفت: این فرصتی مناسب برای افراد ۱۸ تا ۵۰ سال است که با پرداخت بیمه با درصدهای مختلف مشمول بازنشستگی و دریافت مستمری شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی یزد خاطرنشان کرد: تامین اجتماعی خدمات زیادی به افراد تحت پوشش خود ارائه می کند و نیاز است که مسوولان به این سازمان توجه بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد جمعیت این استان از خدمات تامین اجتماعی بهره‌مند هستند، گفت: از جمعیت یک میلیون و ۲۸۹ هزار نفری استان، یک میلیون و ۶۸ هزار نفر زیرپوشش این اداره کل هستند و استان به لحاظ ضریب پوشش بیمه‌ای مقام نخست کشور را دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی یزد تصریح کرد: اکنون تامین اجتماعی استان در قالب ۱۶ شعبه، پنج کارگزاری و هشت شعبه اقماری در استان فعالیت دارد و ۲۶ هزار و ۵۰۰ کارگاه‎ در استان زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

مدیر کل تامین اجتماعی یزد خاطرنشان کرد: استان به لحاظ ضریب پوشش بیمه‌ای مقام نخست کشور را دارد.