رونمایی از نماد صلح در یزد

رونمایی از نماد صلح در یزد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان یزد گفت: با هماهنگی خانه سرباز صلح ایران از نماد صلح در یزد رونمایی خواهد شد.

به گزارش یزدپرس، عالیه قوامی در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به هفته ملی کودک و روز کودک در تقویم ملی اظهار کرد: هفته ملی کودک در راستای رسیدگی به حقوق کودک و بررسی نیازهای کودکان کشور و با توجه به پیمان نامه بین المللی، در تقویم کشور به ثبت رسید.

وی با اشاره به شعار کانون پرورش فکری در سال جاری بیان کرد: «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» شعار سال جاری کانون پرورش و فکری است و در راستای تحقق این شعار، استان یزد برنامه ها و اقدامات ویژه ای را انجام داده است.

قوامی با تشریح برنامه های هفته ملی کودک از آغاز جشنواره فیلم و انیمیشن کانون پرورش فکری خبر داد و افزود: کارگاه های بازی های خلاق، ویژه برنامه پرواز بادبادک در پارک کوهستان، برگزاری جشنواره فیلم و انیمیشن کانون پرورش فکری و ۴۰ برنامه متنوع دیگر، از برنامه های مهم کانون در هفته ملی کودک است که در کلیه مراکز فرهنگی استان یزد برگزار خواهد شد.

وی افزود: در تاریخ ۱۶ مهر ماه و همزمان با ویژه برنامه دوباره کودکی و با هماهنگی خانه صلح سرباز ایران از نماد صلح در یزد با حضور رئیس خانه صلح سرباز ایران رونمایی خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان تصریح کرد: علاوه بر کتابخانه های موجود در مراکز فرهنگی کانون پرورش فکری استان، کتابخانه های سیار روستایی فرصت مناسبی را برای کودکان روستایی که امکان درسترسی به کتابخانه های مراکز را ندارند، فراهم کرد.

وی از فعالیت ۷ ناوگان سیار در هفته ملی کودک خبر داد و گفت: هفت ناوگان سیار برای اجرای ویژه برنامه های خاص و تئاتر های فرهنگی تحت عنوان «تماشاخانه سیّار» در تاریخ ۱۷ مهرماه وارد یزد شده و فعالیت خود را در استان آغاز می کنند.

قوامی توجه کانون پرورش فکری به پرورش خلاقیت و مهارت آموزی را دلیل برتری این مرکز از دیگر مراکز آموزشی دانست و اظهار کرد: سیستم آموزشی کشور به گونه ای است که به خلاقیت و افزایش مهارت در کودکان و نوجوانان کشور توجه ای نمی کند به همین دلیل اساس کار کانون پرورش فکری افزایش مهارت و پرورش خلاقیت در کودکان و نوجوانان است و در این زمینه تلاش شد با برگزاری کارگاه های مهارت آموزی و … به رشد و پرورش بهتر این قشر از جامعه کمک شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان گفت: مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی در تاریخ ۲۵ مهرماه آغاز می شود و۲۸ مهرماه به پایان می رسد