قهرمانی دختران هندبالیست بافق در لیگ برتر

قهرمانی دختران هندبالیست بافق در لیگ برتر

 

در هیجدهمین دوره مسابقات لیگ برتر هندبال بانوان ایران در فصل جاری هشت تیم از مناطق مختلف کشور به صورت رفت و برگشت دیدارهای خود را برگزار کردند که در پایان تیم باشگاه سنگ‌آهن بافق با کسب ۲۴ امتیاز به مقام قهرمانی دست یافت.

قهرمانی دختران هندبالیست بافق در لیگ برتر

 

بعد از سنگ‌آهن بافق، تیم‌های شهید شاملی کازرون فارس با کسب ۲۳ امتیاز، فولاد مبارکه سپاهان ۲۳ ، شهید چمران لارستان ۱۴ ، فولاد هرمزگان ۱۲، شیشه قزوین ۱۰ ، غدیر ملایر همدان چهار امتیاز و شهرداری ماهان کرمان نیز با چهار امتیاز رتبه‌های دوم تا هشتم را کسب کردند.

در رشته هندبال در تمامی رده‌های سنی اعم از آقایان و بانوان در یزد و اکثر مناطق و شهرستان‌های استان، ظرفیت و علاقه‌مندان زیادی وجود داردتیم هندبال بانوان سنگ آهن بافق در دیدار نخست پایانی خود که در روز ۲۱ اردیبهشت‌ماه جاری برگزار شده بود با نتیجه ۳۶ بر ۲۸ و با اختلاف هشت گل حریف خود تیم مدعی شهید شاملی کازرون را شکست داده بود و در دیدار برگشت که دیروز ( شنبه ) ۲۳ اردیبهشت برگزار شد با وجود شکست ٣١ بر ٢۶ به دلیل اختلاف گل در ۲ دیدار رفت و برگشت، قهرمان لیگ برتر هندبال زنان شد.

همچنین هفته گذشته دیدار رده‌بندی لیگ برتر هندبال بانوان قهرمانی باشگاه‌های کشور میان تیم‌های سپاهان و شهید چمران لارستان برگزار نشد و دو تیم به‌ عنوان سوم مشترک دست یافتند، سپاهان اصفهان سال گذشته قهرمان لیگ برتر هندبال بانوان شده بود.

تیم هندبال سنگ آهن در حالی به عنوان قهرمانی این دیدارها دست یافت که سومین حضور خود را به عنوان یک تیم جوان در لیگ برتر تجربه کرد و همچنین در نیمه لیگ امسال به عنوان نماینده ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا در رده سنی بزرگسال شرکت کرد و با کسب رتبه چهارم جواز حضور در مسابقات جهانی را بدست آورد.

در رشته هندبال در تمامی رده‌های سنی اعم از آقایان و بانوان در یزد و اکثر مناطق و شهرستان‌های استان، ظرفیت و علاقه‌مندان زیادی وجود دارد که طی سال‌های گذشته و امسال شاهد برگزاری مسابقات، میزبانی تیم‌های مختلف و برپایی اردوهای مختلف ملی پوشان و مسابقات منطقه‌ای بوده‌ایم.

قهرمانی تیمی از بانوان یک شهرستان استان یزد در لیگ برتر کشور با وجود تیم‌های مدعی در رقابت‌هایی نزدیک و نفسگیر به خوبی گویای ظرفیت خوب رشته هندبال در استان است که اگر بیش از گذشته با حمایت و همراهی مسئولان به خصوص حامیان مالی همراه شود بیش از گذشته افتخارآفرین خواهد بود.

رییس هیات هندبال یزد که عضو هیات رئیسه فدراسیون است با بیان اینکه سال گذشته اتفاق‌های خوبی برای هندبال استان رقم خورد گفت: کسب رتبه سوم ارزیابی عملکرد برای دومین سال پیاپی در بین هیات‌های کشور، کسب مقام نائب قهرمانی دختران در مسابقات هندبال استعدادهای برتر و کسب مقام پنجمی پسران یزدی بخشی از افتخارات سال گذشته بود.

استان یزد ۴۸ هیات ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار بیمه شده دارد و بیش از سه هزار نفر در رشته هندبال فعال هستند.