لزوم استفاده از بحث متاورس در دانشگاه

لزوم استفاده از بحث متاورس در دانشگاه

رئیس دانشگاه تربیت مدرس بر لزوم استفاده آموزش و پژوهش دانشگاه از بحث متاورس تأکید کرد و گفت: لازم است درباره هوشمندسازی در بحث آموزش و پژوهش و همچنین ارتباط آن با حل مسائل کشور، طرح های خوب و قابل ارائه‌ای تدوین شود.

لزوم ارائه طرح‌های مرتبط با هوشمندسازی در حوزه آموزش و پژوهش

به گزارش یزد پرس به نقل از دانشگاه تربیت مدرس، فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه تربیت مدرس در نشست شورای این دانشگاه درباره اولویت‌بندی و توزیع بهینه بودجه دانشگاه در امور پژوهشی توضیحاتی را ایراد کرد.

وی جزییات مرتبط با بودجه‌های دانشکده ها و بودجه‌های پژوهشی مرتبط با تعمیر و خرید تجهیزات آزمایشگاهی،‌ سفرهای علمی،‌ سمینارها و فرصت مطالعاتی را تشریح کرد و بر لزوم هماهنگی میان گروه‌ها و دانشکده‌ها برای استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات مشترک و خریداری یک دستگاه برای استفاده دانشجویان و اساتید چندین گروه و دانشکده تاکید کرد.

وی افزود: بودجه‌های تخصیص یافته بر اساس تعداد اعضای هیأت علمی و تعداد دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد و طبق ضرایب مشخص در نظر گرفته می‌شود و لازم است بودجه‌های تخصیص یافته بر اساس تقاضا و نیازها اولویت‌بندی شود و با دقت هزینه گردد و خارج از بودجه تخصیص یافته تعهدی صورت نگیرد.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس در بخش دیگری از سخنان خود به ساخت واحدهای مسکونی برای دانشگاهیان تربیت مدرس اشاره کرد و گفت: ‌قطعا در این پروژه بزرگ فشارهای زیادی به دانشگاه تحمیل می‌شود و مسؤولان دانشگاه با پیگیری‌های متعدد در جهت پیشبرد این امر تلاش می‌کنند و امیدواریم با حمایت همه دانشگاهیان از اقدامات صورت گرفته،‌ این پروژه به نتیجه مطلوب رسیده و باعث افزایش انگیزه و امید دانشگاهیان و رشد بیشتر دانشگاه تربیت مدرس شود.

دانشجو در ادامه به پذیرش دانشجویان و شاخص‌های مربوطه، با اهتمام به فرمایشات مقام معظم رهبری در تناسب بین فارغ‌التحصیلان و نیازهای جامعه و بازار کار اشاره کرد و گفت: فرمول تعداد ظرفیت دانشجویان باید بر اساس میزان اشتغال فارغ التحصیلان و توجه به بازار کار و تعداد اساتید گروه ورشته  مورد توجه قرار گیرد تا عدد مناسب تری را برای پذیرش دانشجو به دست آوریم و پذیرش دانشجویان به صورت هدفمند و در راستای نیازهای جامعه صورت گیرد.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس همچنین برنامه‌ها و تصمیمات ضروری و پیش بینی‌های لازم برای ارتقای کیفیت آموزش، پژوهش، دانشجویی و فرهنگی در نیمسال جدید را بسیار حائز اهمیت خواند و تصریح کرد: باید در گروه‌ها و دانشکده‌ها برای ارتقای کیفیت آموزشی دانشجویان جدید، برنامه‌ریزی صورت گیرد و در صورت نیاز و دوره‌های کوتاه مدت  برای این منظور در نظر گرفته شود. آموزش‌های ترکیبی و چگونگی ارائه آموزش‌های مجازی باید برنامه‌ریزی شود. همچنین در زمینه های فرهنگی و ‌سیاسی نیز باید پیش بینی‌های لازم صورت گیرد و زمان‌بندی اردوهای دانشجویی،‌ ارتباط استاد و دانشجو و دیگر مسائل فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.

دانشجو در بخش دیگری از سخنان خود درباره نحوه فعالیت دانشکده علوم و فناوری‌های بین‌رشته‌ای اظهار داشت: بررسی ارتباط این دانشکده با گروه‌های پژوهشی و رابطه دانشکده با مراکز تحقیقاتی و برنامه‌ریزی برای آن باید از گروه‌ها و دانشکده‌ها آغاز شود و سپس در هیات رئیسه، شورای دانشگاه و هیات امنا تصویب شود و لازم است در شورای دانشگاه برای فعالیت این دانشکده و کیفیت آن یک سیاست کلان تبیین شود.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس همچنین در نشست شورای دانشگاه،‌ بر لزوم استفاده آموزش و پژوهش دانشگاه از بحث متاورس تاکید کرد و گفت: لازم است درباره هوشمندسازی در بحث آموزش و پژوهش و همچنین ارتباط آن با حل مسائل کشور، طرح های خوب و قابل ارائه‌ای تدوین شود تا بتوانیم در این حوزه نیز گام‌های موثری برداریم.

پایان پیام/