لغو تورهای گردشگری خارجی و داخلی به مقصد یزد

لغو تورهای گردشگری خارجی و داخلی به مقصد یزد

رئیس جامعه هتلداران یزد گفت: عمده تورهایی که برای ژانویه و سال نو میلادی قرار بود در یزد برگزار شود لغو شده است.

ر

به گزارش یزدپرس، سیدامیر ناصرالدین طباطبایی، نرخ ۸۰‌درصد را برای لغو این تورها عنوان کرده و دربارهای تورهایی که همچنان پابرجا هستند بیان کرد: در حد چند تور همچنان لغو نشده که ممکن است آنها هم در لحظه آخر وارد ایران نشوند کما اینکه در روزهای اخیر شاهد بودیم دو تور با وجود عدم‌اعلام کنسلی وارد ایران نشدند.
به گفته رئیس جامعه هتلداران یزد شرایط شکل گرفته باعث شده هتلداران نتوانند سختگیری‌‌‌های گذشته را درباره تورها داشته باشند.
او افزود: متاسفانه ما برای اینکه بتوانیم مشتریان خود را نگه داریم ناچاریم شرایط رابرای آنها سهل بگیریم و رفتاری که در گذشته با آنها داشتیم را تغییر دهیم.مشکلاتی که برای برخی گردشگران در کشورمان پیش می‌‌‌آید باعث شده به تصویر بازار گردشگری لطمه وارد شود‌‌‌ از این روست که مهم‌ترین عامل در عدم‌استقبال توریست‌‌‌های خارجی به مقوله ایران‌‌‌هراسی برمی‌‌‌گردد و مسوولان باید برای آن چاره‌‌‌ای بیندیشند.
برخی معتقدند چالش‌هایی که برای توریست‌‌‌ها پیش می‌‌‌آید بیشتر درباره گردشگران انفرادی است و تورها تاکنون دچار مشکل نشده‌‌‌اند.
طباطبایی در این باره گفت: حتی توریست‌‌‌هایی که به شکل انفرادی به ایران سفر می‌کنند هم در قالب تور به کشورمان می‌آیند و رزرو هتل‌‌‌، راننده و… برایشان در نظر گرفته شده است. بنابراین نمی‌توان میان تورهای گروهی و انفرادی تفکیکی قائل شد.
وضعیت گردشگری داخلی یزد به عنوان یکی از استان‌‌‌های توریست‌‌‌پذیر چطور است؟ به گفته رئیس جامعه هتلداران، ‌‌‌ این استان در این زمینه هم اوضاع خوبی ندارد.
او افزود: نسبت به برآوردهایی که داشتیم ۷۰‌درصد با کاهش مسافر مواجه هستیم. متاسفانه دولتمردان و متولیان تصمیماتی می‌گیرند که این تصمیم‌‌‌ها و سیاست‌ها گردشگری کشور را با چالش جدی مواجه می‌کند و از نمونه آنها می‌توان به اختلال در اینترنت اشاره کرد.