ماجرای درگیری مسئول آموزش و پرورش یزد در دبیرستان دخترانه سالاری

ماجرای درگیری مسئول آموزش و پرورش یزد در دبیرستان دخترانه سالاری

در حالی برخی رسانه‌ها از درگیری در دبیرستان دخترانه سالاری یزد و برکناری مدیر این آموزشگاه خبر می‌دهند که یکی از مسئولان این اتفاقات را مربوط به شعارهای دانش آموزان و فراهم کردن خوراک تبلیغاتی برای رسانه ‌های بیگانه دانست و گفت: ماجرا بدون درگیری فیزیکی پایان یافته است.

به گزارش یزدپرس، شب گذشته پایگاه خبری یزدانه به درگیری یکی از مسوولان آموزش و پرورش یزد با یک دانش آموز دختر پرداخت و نوشت: یکی از مسوولان ناحیه یک آموزش و پرورش یزد که به یکی از مدارس دخترانه رفته بود، با یکی از دانش آموزان بر سر مسائل روز و حوادث اخیر درگیری لفظی پیدا کرده و با ناجوانمردی با کتاب به سر او می‌کوبد و الفاظ ناپسندی هم بر زبان جاری می‌کند.

به دنبال این اتفاق والدین دانش آموزان به مدرسه مراجعه و پدر دانش آموز مورد ضرب و شتم قرار گرفته نیز با مسوول یاد شده درگیر می‌شود.
نکته دیگر شایعه برکناری بلافاصله و فوری خانم هاشمی؛ مدیر این دبیرستان دخترانه است که گفته شده به دلیل همکاری نکردن برای ارائه اسامی دانش آموزان معترض بوده. گویا دانش آموزان معلمان و پرسنل مدرسه مدیر جدید را نپذیرفته و والدین دانش آموزان بر سر این تغییر به شدت مقاومت دارند.
آموزش و پرورش اما در روایت رسمی خود هرگونه درگیری فیزیکی و برخورد و توهین را رد کرده و اعلام کرده ماجرا بدون هیچ درگیری فیزیکی و با خروج معاون از مدرسه پایان یافته و مابقی موارد شایعه است.

این رسانه در خبری دیگر اعلام کرد: یک منبع موثق ماجرای دبیرستان دخترانه سالاری را مربوط به هنجارشکنی های برخی دانش آموزان این مدرسه دانسته است. به نحوی که علاوه بر شعاردادن و درست کردن خوراک تبلیغاتی برای بد نام کردن یزد برای رسانه های بیگانه؛ در یک مورد به همکلاسی های خود نیز درگیر شده و فضای ناامنی و دوقطبی را ایجاد کرده اند.

نکته مهم ناتوانی مدیر وقت مدرسه در کنترل دانش آموزان و بازگرداندن آرامش به مدرسه بوده است که در پی آن معاون آموزش و پرورش ناحیه برای تغییر مدیر به مدرسه مراجعه می کند و تنش مذکور هم به دلیل همین تغییر و برنامه روی می دهد.