هشدار سطح نارنجی وزش باد های شدید طوفان استان یزد

هشدار سطح نارنجی وزش باد های شدید طوفان استان یزد

 

هواشناسی استان یزد با اعلام خبر تداوم وزش باد شدید و گرد و خاک در استان، هشدارهای سطح زرد و نارنجی صادر کرد.

هواشناسی استان یزد براساس تحلیل و بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آخر هفته‌ای با آسمان خاکی را برای استان یزد بیش بینی کرده است.

در همین رابطه با صدور هشدار هواشناسی سطح زرد در استان یزد، برای امروز یکشنبه ۲۳ بهمن تا روز سه‌شنبه ۲۵ بهمن گاهی افزایش ابر، بارش‌های پراکنده، وزش باد نسبتاً شدید با احتمال گرد و خاک برای شهرستان های یزد، ابرکوه، اردکان، بافق، اشکذر، بهاباد، مروست، مهریز، میبد، هرات و شهر یزد پیش بینی شده است.

همچنین در این هشدار احتمال آسیب به سازه های موقت، اختلال در تردد های جاده و احتمال وقوع روان آب ها پیش بینی شده است.

این اداره کل همچنین با اعلام هشدار سطح نارنجی برای روزهای چهارشنبه ۲۶ بهمن ماه تا اوایل وقت پنجشنبه ۲۷ بهمن ماه در مورد وزش باد های شدید و در مناطق مستعد طوفان هشدار داده است.

بنا بر این گزارش، این وضعیت موجب کاهش شعاع دید و اختلال در ترددهای جاده‌ای، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات، سقوط تابلوهای تبلیغاتی، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و شکستن درختان کهن سال خواهد شد.

هواشناسی استان یزد پرهیز و احتیاط در ترددهای جاده‌ای، پرهیز از صعود به ارتفاعات، عدم‌توقف خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره و استحکام سازه‌های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی را به شهروندان یزدی خواستار شده است.