وجود مناطق کم برخوردار و برخوردار در یزد، باعث اختلاف طبقاتی زیاد شده است

وجود مناطق کم برخوردار و برخوردار در یزد، باعث اختلاف طبقاتی زیاد شده است

دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی در استان یزد گفت: وجود مناطق کم برخوردار و برخوردار در این شهرستان، باعث اختلاف طبقاتی زیاد شده است.

به گزارش یزدپرس، محمدعلی نژادحسینیان در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد که با موضوع قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی در محل فرمانداری یزد برگزار شد گفت: مجموعه آموزش و پرورش بسیار گسترده است و موضوعات متنوع دارد و وجود مشکلات متعدد باعث شده تا شکاف آموزشی به وجود بیاید.
وی بیان داشت: بخشنامه ای از سوی وزارت آموزش و پرورش به استان ها ابلاغ شده است که ۲۱ دستگاه عضو این کارگروه هستند و این نشان دهنده اهمیت عدالت تربیتی و نصیب برابر اموزشی است.
مشاور مدیرکل و دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی در استان یزد، وضعیت شهرستان یزد را در زمینه متفاوت دانست و افزود: وجود مناطق کم برخوردار و برخوردار در این شهرستان، باعث اختلاف طبقاتی زیاد شده است و همت مسئولین محترم می تواند به حل این اختلاف و رعایت عدالت تربیتی و آموزشی کمک کند.
سید محمدرضا مدرسی فرماندار یزد نیز افزود: اهمیت عدالت در آموزش قابل قیاس با هیچ کالا یا خدماتی نیست زیرا اولین مکانی که فرد بعد از خانواده با آن مواجه می شود، مدرسه و نظام تعلیم وتربیت است.
وی رفع تبعیض آموزشی را مورد تاکید قرار داد و افزود: فراهم نشدن زمینه عدالت تربیتی و آموزشی در جامعه اسلامی باعث بروز مشکلات اجتماعی و فرهنگ می شود و باید این مسئله واقع بینانه بررسی و همه مسوولین دغدغه این فعالیت را داشته باشند.
مدیر آموزش و پرورش و دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد نیز در این نشست گفت: در تمام خانواده‌ها افرادی هستند که با آموزش و پرورش پیوند دارند در همین راستا قرارگاهی برای رفع کمبودهای آموزش و پرورش شکل گرفته است.
حبیب فکوری وظایف قرارگاه جهادی عدالت آموزشی را شناسایی و اولویت‌بندی نیازهای مناطق هدف در حوزه نیروی انسانی، کلاس درس، ارتقای کیفیت فرآیند تعلیم و تربیت و تجهیزات اولیه آموزش و پرورش برشمرد و افزود: نقش اصلی این قرارگاه نیازسنجی، امکان‌سنجی، تنظیم‌گری، تسهیل‌گری مدیریت درون آموزش و پرورش و بسیج ظرفیت‌ سایر نهادها و سازمان‌ها برای تحقق عدالت تربیتی در مناطق محروم و کم برخوردار است.