وضعیت ماشین آلات معدنی در سال گذشته

💢

🔹مدیرکل دفتر بهره برداری معادن وزارت صمت گفت: در سال ۱۴۰۲میزان رشد تولیدات داخلی ماشین آلات معدنی ۱۸ درصد بوده و مجوز واردات ۱۸۰۰ دستگاه نیز صادر شده است.

🔹مهدی حمیدی، مدیرکل دفتر بهره برداری معادن وزارت صمت با اشاره به آخرین وضعیت نوسازی و تولیدات ماشین‌آلات معدنی در کشور گفت: از برنامه‌های مدنظر وزارت صمت بحث نوسازی‌ و‌تامین ماشین‌آلات معدنی است و در سال ۱۴۰۳ با حمایت تولید داخل و همچنین تسهیل واردات سعی شده است کمبود و کسری ماشین‌آلات را بتوانیم جبران کنیم تا به همین واسطه میزان رشد تولید مواد معدنی را افزایش دهیم.

🔹موضوع فرسودگی ماشین‌آلات کشور عارضه‌یابی و با بررسی‌های انجام شده ماشین‌آلات با توجه به عمر تولید طبقه بندی و به چند دسته ۰ تا ۵ سال ، ۵ تا ۱۰ سال ، ۱۰ تا ۱۵ سال ، ۱۵ تا ۲۰ و بالای ۲۰ سال تقسیم بندی شدند.

🔹حمیدی در ادامه با تاکید بر اینکه تعداد ماشین‌آلات با عمر بالای ۲۰ سال در کشور به بیش از ۱۵ هزار دستگاه می‌رسد افزود بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته میزان رشد تولیدات ماشین آلات داخلی حدود ۱۸ درصد در سال ۱۴۰۲ بوده که نتیجه سیاستهای حمایتی است. همچنین برای واردات حدود ۱۸۰۰ عدد دستگاه در سال ۱۴۰۲ مجوز صادر شده است.