ویژه نامه ارتباطات

ویژه نامه ارتباطات

ویژه ارتباطات و روابط عمومی

دکتر عباسعلی دانافر

دانشگاه جامع علمی کاربردی ، دانشگاهی نیمه دولتی وابسته به وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری و یکی از دانشگاه های بزرگ و گسترده در ایران است که از مهر ماه ۱۳۷۰ با هدف تربیت نیروی انسانی مورد نیاز بخش های مختلف اقتصادی )صنعت، خدمات و کشــاورزی( فعالیت می کند.این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه های کاربردی کشور، بر
آموزش های عملی و مهارت محور تأکید ویژهای دارد و ســعی می کند دانشــجویان را برای ورود به بازار کار آماده کند.در این راستا مراکز متعدد آموزش علمی کاربردی با هدف افزایش سطح مهارت شاغلین بخش های مختلف اقتصادی ، افزایش مهــارت های حرفه ای فارغ التحصیلان و در نهایت فراهم آوردن مشارکت سازمان ها و دستگاه های اجــرایی دولتی و غیردولتی برای آموزش و ایفای نقش خود در مقوله کارآفرینی و اشتغال و تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر و آماده به کار ، در راستای حل معضل بیکاری فعالیت علمی و آموزشی خود را در سراسر کشور شروع کرده است.این دانشگاه در دو مقطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی ناپیوسته دانشجو می پذیرد. 

عبدالمجید معنوی

اگر به سیر تاریخی روابط عمومی در قرن گذشته توجه کنیم متوجه می شویم پیشرفت تکنولوژی و کشاندن انســانها به دنیای مجازی توانسته است ارتباطات را متحول کند به طوری که مخاطبی که در دنیای گذشته ارتباطات؛ نقش انفعالی را داشت به مخاطب فعال تبدیل شده اســت. ارتباطات یک سویه به سوی ارتباطات دوسویه کشانیده شــده است و عدم پاسخگویی به تاکید بر جوابگویی و بعضا پاســخگویی تبدیل شده
است. از یک ســو فقدان پژوهش به پژوهش برای سلطه گری و عملگرایی به تسهیل گری در تصمیم گیری ؛ مبدل شده و از سوی دیگر اتکای تئوریک به علم ارتباطات به بسط تئوریک روابط عمومی و سادگی کار به عمل تخصصی تغییر کرده است.