پایه گذاری طرح «مدرسه حکمرانی رویش» در استان یزد

پایه گذاری طرح «مدرسه حکمرانی رویش» در استان یزد

استاندار یزد با اشاره به پایه گذاری طرح مدرسه حکمرانی رویش در استان گفت: هدف از این اقدام، تربیت مدیران جوان توانمند، جهادی، در تراز انقلاب و گام دومی است.

به گزارش یزدپرس، مهران فاطمی در همایش شکوه هجرت با اشاره به حضور میدانی و نقش آفرینی مردم از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: با حضور و مشارکت مردم بزرگترین مشکلات حل و موانع برداشته شد که این امر موید مردمی بودن انقلاب و دوران دفاع مقدس است.

وی در ادامه با اشاره به واگذاری امور در روند اداری، اظهارداشت: جدایی شبکه مردمی از عرصه تصمیم گیری و تصمیم سازی موجب کاهش ابتکار عمل، خلاقیت و سرعت انجام امور شده است.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: یکی از مصادیق اخیر نقش آفرینی نیروهای جهادی بسیجی در امر ارائه خدمات به سیل زدگان و آواربرداری های ناشی از سیل است که در صورت عدم مشارکت آن ها، خسارت های جانی و مالی بسیار زیادی را متحمل می شدیم.

فاطمی با بیان اینکه باید مردم را مانند گذشته برای حل مشکلات پای کار بیاوریم، گفت: شعار دولت سیزدهم، «دولت مردمی؛ ایران قوی» است و بهترین بستر برای مردمی سازی بدنه دولت، بستر بسیج و به ویژه بسیج سازندگی است.

وی با بیان اینکه بر ما فرض است که قدردان نعمت بسیج و شما بسیجیان باشیم، تصریح کرد: از ابتدای تصدی مسئولیت استانداری تاکنون به دنبال تهیه مدل ارتباط و حضور مردم در امر تصمیم گیری و تصمیم سازی های خرد، متوسط و کلان استان بوده و هستم تا از این نیروی عظیم در اداره استان بهره ببریم.

استاندار یزد افزود: طرح مردمی سازی دولت اکنون ارائه شده و استاندار و تمام فرمانداران باید دستیار مردمی داشته باشند، ما آمادگی استفاده از جوانانِ مشتاقِ مدیر از بدنه بسیج هستیم.

وی همچنین با اشاره به پایه گذاری طرح مدرسه حکمرانی رویش در استان؛ براساس آخرین مدل ها و تجربیات دانشگاه عالی دفاع ملی تا مدارس حکمرانی دانشگاه شریف و…، خاطرنشان کرد: هدف از این اقدام، تربیت مدیران جوان توانمند، جهادی، در تراز انقلاب و گام دومی است.