پسماند‌های عفونی مطب‌ها و درمانگاه‌ها سلامتی یزدیها را به خطر انداخته

پسماند‌های عفونی مطب‌ها و درمانگاه‌ها سلامتی یزدیها را به خطر انداخته

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: وجود پسماند‌های عفونی در شهر، سلامت مردم را به خطر انداخته و شهرداری آمادگی همکاری با مطب‌ها و مراکز درمانی کوچک برای جمع آوری زباله‌های عفونی و پزشکی را دارد.

به گزارش یزدپرس، فاطمه زارع در پنجاه و یکمین جلسه کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای شهر گفت: سازمان پسماند شهرداری جمع آوری پسماند‌های معمولی را به طور مطلوب انجام می‌دهد، اما پسماند‌های عفونی ابتدا نیاز به بی خطر شدن دارد.

وی افزود: به طور کلی بی خطرسازی پسماند‌های ویژه از جمله پسماند‌های عفونی و پزشکی به عهده تولیدکنندگان آن‌ها است، اما شهرداری به دلیل خطرساز بودن این پسماندها، آماده همکاری با مطب‌ها و مراکز درمانی کوچک برای بی خطر سازی این پسماند‌ها را دارد.

رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: در حال حاضر تمام بیمارستان‌های استان به دستگاه بی خطرساز مجهز هستند و پسماند‌های تولیدی خود را در محل بی خطر می‌کنند، ولی مراکز درمانی کوچک مثل درمانگاه‌ها و مطب‌ها این دستگاه را ندارند.

به گفته زارع، لازم است شهرداری با مراکز درمانی و کوچک همکاری کرده و با مشارکت یکدیگر در تهیه دستگاه و مکان برای بی خطر سازی زباله‌های عفونی اقدام کنند.

وی تاکید کرد: وجود پسماند‌های عفونی در شهر، سلامت مردم را به خطر انداخته و آسیب جدی به محیط زیست وارد می‌کند.