پیشرفت زنجیره ارزش معدنی کشور با آغاز اکتشافات عمیق

پیشرفت زنجیره ارزش معدنی کشور با آغاز اکتشافات عمیق


مدیرکل صنایع معدنی وزارت صمت:
پیشرفت زنجیره ارزش معدنی کشور با آغاز اکتشافات عمیق

مدیرکل صنایع معدنی وزارت صمت: درصدد هستیم با انجام اکتشافات عمیق و با برنامه ریزی مناسب، زنجیره ارزش منطقه را در راستای زنجیره ارزش کشور جلو ببریم.

امیر علی‌قلی‌زاده در بازدید از طرح آهن اسفنجی سنگ آهن مرکزی ایران-بافق گفت: این طرح خوبی است که در راستای تکمیل زنجیره ارزش شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق اتفاق افتاده و نسبت به طرح‌های مشابه در زمان مشابه، پیشرفت خوبی داشته است.

او افزود: خود مجموعه سنگ آهن تامین کننده اصلی خوراک مجموعه است که از جمله شرایط خوب این طرح به شمار می‌آید. محصولی که به دنبال آن هستند محصول صادرات محوری است که ارزآوری خوبی می‌تواند برای کشور و منطقه داشته باشد.

علی‌قلی‌زاده ادامه داد: اکتشاف مجموعه‌های معدنی در کشور ما دچار عقب افتادگی و وقفه شده، اما با در سه سال گذشته با شروع یک طرح با همکاری ایمیدرو و زمین شناسی کشور، اقدامات خوبی در زمینه اکتشاف انجام شده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در این مناطق ظرفیت‌های معدنی خوبی را شناسایی کنیم و به مرحله تولید برسانیم و در زمینه اکتشاف با توان بیشتری جلو برویم. خواهیم توانست با استفاده از این ظرفیت و با برنامه ریزی مناسب، زنجیره ارزش منطقه را در راستای زنجیره ارزش کشور جلو ببریم.

مدیرکل صنایع معدنی وزارت صمت ییان داشت: اگر بخواهیم منطقه‌ای و استانی نگاه کنیم کار اشتباهی است و باید به صورت کشوری نگاه کنیم و برای آن ارزش گذاری کنیم.