کم کاری در بحران ، قابل چشم پوشی نیست استاندار یزد:

کم کاری در بحران ، قابل چشم پوشی نیست

مهران فاطمی، در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران استان افزود: در مصوبات جلسه مدیریت بحران اگر کوتاهی شود باید مدیران پاسخگو باشند و در صورت هرگونه اهمال و کوتاهی بعنوان ترک فعل به دستگاههای نظارتی و قضایی معرفی خواهند شد .

وی ادامه داد: کم کاری در این حوزه ، چون با جان و مال مردم در ارتباط است ، قابل چشم پوشی نیست و لذا همه مصوبات باید اجرایی گردد.

استاندار یزد گفت: در مورد سیل ، متاسفانه سالها هیچگونه اقدامی صورت نگرفته و لذا برنامه پژوهشی با قابلیت اجرایی در استان تدوین شده تا وظایف همه دستگاهها در این حوزه مشخص و اقدام گردد.

فاطمی ادامه داد: در شهرستانهایی مثل خاتم و مروست که حوزه خطرپذیری منابع طبیعی و جنگل زیاد است نیز حتما با حضور دستگاههای مرتبط و جوامع محلی و بسیج نشستی برگزار و برای همکاری ساماندهی صورت گیرد.

وی افزود: تامین تجهیزات نیز در اولویت قرار گرفته و مانور و آموزش هم حتما باید اقدام شود همچنین برای پالایش جنگل و درختان خشک نیز با توجه به فصل گرما حتما پیگیری صورت گیرد تا خدای نکرده همین منابع طبیعی و جنگل های موجود نیز با خطر مواجه نشود.

استاندار یزد اظهار داشت: وظایف هر دستگاه اجرایی در صورت وقوع حادثه یا بحران باید کاملا شفاف و مشخص باشد تا در صورت هر گونه کم کاری یا خطا بصورت مستقیم همان دستگاه پاسخگو باشد .

ضرب‌الاجل استاندار یزد برای حل مشکل آب روستاهای نصرآباد و دهشیر تفت

استاندار یزد در ابتدای این جلسه در خصوص قطعی آب مناطق نصرآباد و دهشیر تفت از مدیران آبفا توضیح خواست و اظهار کرد: جایی که حق مردم ضایع شود اصلا کوتاه نمی‌آیم و هیچ عذری پذیرفتنی نیست و این پرونده را به صورت حقوقی و قانونی از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهم کرد.

وی در تماس تلفنی با مدیر آبفای استان یزد، افزود: مشکل قطعی آب مناطق نصرآباد و دهشیر باید تا ظهر امروز سه شنبه ۱۶ خرداد برطرف شود و در غیر این صورت مسئول آبفای شهرستان برکنار خواهد شد.

نماینده شرکت آبفا در پاسخ به پرسش استاندار در مورد علت قطعی اب در این مناطق گفت: برخی بخش‌های آب شرب این منطقه افت فشار وجود دارد و ساماندهی آن در دستور کار قرار گرفته است.

وی استفاده از قنات‌های منطقه برای جبران افت فشار را از جمله راهکارهای آبفا برای مناطق نصرآباد و دهشیر دانست و افزود: این مهم را در کوتاه‌ترین زمان ممکن بررسی و ساماندهی می‌کنیم.