۵۳ واحد تولیدی با همت دستگاه قضایی یزد در سال‌جاری احیا شدند

۵۳ واحد تولیدی با همت دستگاه قضایی یزد در سال‌جاری احیا شدند

رئیس کل دادگستری استان یزد، از احیا ۵۳ واحد تولیدی در ۴ ماهه نخست سال‌جاری با ورود و پیگیری‌های دادگستری استان خبر داد.

 

 

غلامعلی دهشیری در خصوص اقدامات دادگستری استان یزد در رابطه با کمک به تولیدکنندگان و احیا واحدهای تولیدی استان در ۴ ماهه نخست سال‌جاری، با بیان اینکه کارآفرینان با فعالیت اقتصادی سالم وطن پرستی را معنا می کنند و دستگاه قضا نیز از تولید و اقتصاد حمایت می کند، افزود: بر همین اساس دادگستری کل استان یزد تمام تلاش خود را بکار می بندد تا با تمام ظرفیت قضایی در خدمت رفع مشکلات بخش اقتصادی باشد.

وی افزود: تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی استان در راستای همین هدف صورت گرفته است که در ۴ ماهه نخست امسال منجر به بازگشایی و احیا ۵۳ واحد تولیدی شده است.

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به تشکیل جلسات متعدد مقدماتی و اصلی ستاد اقتصاد مقاومتی در دادگستری کل استان یزد و بازدید از واحدهای تولیدی تعطیل استان، افزود: در نتیجه این اقدامات به ترتیب در ماه‌های فروردین، اردیبهشت، خرداد و تیرسال ۱۴۰۱ با بررسی و رفع مشکلات تعداد «۱۲، ۸، ۲۱، ۱۲» واحد تولیدی احیا و به چرخه تولید کشور بازگشتند.

دهشیری با بیان اینکه با بازشدن درب هر کارخانه‌ و ایجاد فرصت های جدید برای اشتغال درب یک زندان بسته می‌شود، گفت: باید بخشنامه ها و قوانین موجود به نفع تولید کنندگان و فعالان اقتصادی تفسیر شود و این کمترین کاری است که برای حفظ تولید کشورمی توان انجام داد.

وی با بیان اینکه دادگستری استان یزد امسال در راستای گره‌گشایی و مانع زدایی از مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی ورود جدی داشته و مسائل و مشکلات این حوزه به صورت میدانی مورد بررسی قرار گرفته است، افزود: این اقدامات در آینده نیز با جدیت دنبال خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به اینکه با توجه به مجموع اقدامات در جهت حل و فصل مسائل و مشکلات حوزه صنعت و تولید، زمینه بازگشت به کار صدها نفر فراهم شد، افزود: دستگاه قضایی استان نسبت به حل مشکلات کارگری نیز اهتمام ویژه دارد.

دهشیری همچنین تاکید کرد: در سال جاری رفع موانع تولید و گره‌گشایی از مشکلات حوزه صنعت و تولید در راستای تحقق شعار سال و سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی و برنامه های قوه قضاییه در این حوزه در دستور کار دادگستری استان یزد قرار دارد و امیدواریم با مجموعه تلاش ها و اقدامات تا حد توان شرایط مساعد تری برای تولید فعالان این حوزه فراهم شود.