۵۵۰ هکتار به سطح زیر کشت گندم در یزد اضافه شد

۵۵۰ هکتار به سطح زیر کشت گندم در یزد اضافه شد

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد با اشاره به آغاز کشت گندم در استان گفت: امسال سطح زیر کشت این محصول نسبت به سال زراعی گذشته ۵۵۰ هکتار افزایش یافته است.

به گزارش یزدپرس، یدالله جواد پور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کشت گندم پاییزه تا پایان آذرماه ادامه دارد افزود: در سالجاری ۹ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی استان به زیر کشت گندم رفته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته هشت هزار و ۷۵۰ هکتار از زمین های کشاورزی،چ محصول گندم کشت شده بود اظهار کرد: بذر ارقام اصلاح شده استان، سیستان ، امین ،نارین و ترابی ، برزگر و طلایی است.

جوادپور با بیان اینکه شهرستان ‌های خاتم، ابرکوه و بهاباد از مناطق عمده کشت گندم به شمار می‌روند خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود ۳۲ تن گندم از اراضی یاد شده برداشت شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد به تولید کنندگان توصیه کرد: به منظور افزایش عملکرد محصول، ضمن رعایت تاریخ کاشت و رعایت اصول تغذیه گیاهی به عنوان شعار دوره کاشت و کنترل علف های هرز با به کارگیری یافته های جدید توسط کارشناسان این سازمان در مراکز آشنا شوند.

وی اضافه کرد: بذر و کودهای مورد نیاز کشت گندم در انبارها و شرکت خدمات پشتیبانی استان موجود است و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت:همچنین کشاورزان نسبت به بیمه مزارع گندم در برابر حوادث غیرمترقبه اقدام کنند.