۶۲۰ هزار یزدی سهام عدالت دریافت می‌کنند

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان یزد با اشاره به اینکه بیش از ۶۲۰ هزار نفر در استان سهام عدالت دریافت می‌کنند گفت: تمام سهامداران سهام عدالت سود سال ۹۹ و ۱۴۰۰ را دریافت کرده‌اند.

محمد دهقان‌منشادی، مدیرکل اقتصادی و دارایی یزد محمد دهقان‌منشادی، مدیرکل اقتصاد و دارایی استان یزد، ۷ شهریورماه در نشست خبری مدیران استانی وزارت اقتصاد با خبرنگاران اظهار کرد: در یک سال گذشته از مجموع هفت هزار ملک دولتی در استان، ۷۰۰ ملک دولتی ساماندهی شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۲ ملک مازاد دستگاه‌های دولتی در استان فروخته شده است گفت: تاکنون ۷۰ ملک مازاد دیگر شناسایی شده و ۵۴ مجوز فروش دریافت کردیم. البته منابع فروش اموال دولتی به داخل استان بر می‌گردد.

دهقان‌منشادی با اشاره به اینکه این اداره کل بر فعالیت اقتصادی ۲۶ نهاد غیردولتی نظارت مالی دارد افزود: بیش از ۲۳ هزار میلیارد ریال ارزش مطالبات دستگاه‌های استان یزد در طول یک سال گذشته بوده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در یک سال گذشته ۳۴ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در هفت پروژه جذب شده است بیان کرد: این سرمایه‌گذاران از کشورهای افغانستان، پاکستان، هندوستان و اتریش هستند.

دهقان‌منشادی با اشاره به اینکه در استان یزد بیش از ۶۲۰ هزار نفر سهامدار سهام عدالت هستند گفت: تمام سهامداران سهام عدالت سود سال ۹۹ را دریافت کرده‌اند.

محمدحسین سلمانی، مدیرکل گمرک استان یزد نیز در این نشست گفت: در یکسال اول فعالیت دولت سیزدهم ۳  میلیون و ۲۱۳ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۴۹۱ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه از نظر وزن ۲ و از نظر ارزش ۱۱ درصد افزایش را نشان می دهد.
وی ادامه داد: در همین مدت بیش از ۱۰۴ هزارتن کالا به ارزش تقریبی ۲۷۰ میلیون دلار از گمرک یزد به کشور وارد شده است که نسبت به مدت مشابه از نظر وزن ۲۹ و از حیث ارزش ۲۲ درصد رشد داشته است.

سلمانی با اشاره به اینکه در شهریورماه ۹۹ تا مرداد ۱۴۰۰ میزان صادرات استان در مقایسه با شهریور ۱۴۰۰ تا مرداد ۱۴۰۱ از نظر وزنی رشد ۱۱ درصدی و از نظر ارزی رشد ۱۸ درصدی داشته است گفت: همچنین میزان واردات استان در شهریورماه ۹۹ تا مرداد ۱۴۰۰ در مقایسه با مدت مشابه در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، از نظر وزنی ۲۹ درصد و از نظر ارزش ارزی ۲۲ درصد و از نظر ارزش ریالی ۱۳۳ درصد افزایش داشته است.

وی بیشترین حجم کالاهای صادراتی استان یزد را مربوط به کاشی و سرامیک، محصولات فولادی، شیشه ساختمانی و شیشه مظروف اعلام کرد و گفت: بیشترین کشورهای هدف صادراتی استان یزد، کشورهای عراق، چین، هلند، ایتالیا، افغانستان، پاکستان، ترکیه، امارات، ترکمنستان، آذربایجان، گرجستان و عمان است.

سلمانی، عمده کالاهای وارداتی استان یزد را نیز شامل مواد اولیه واحدهای تولیدی، ماشین آلات و قطعات یدکی، ضایعات کاغذ و مقوا، گوشت مرغ و … اعلام کرد.