ئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه گفت: با بهره‌برداری از چهار پروژه تولیدی و خدماتی در شهرستان ابرکوه برای حدود ۱۰۰ نفر از افراد جویای کار، زمینه شغلی فراهم شد.

ایجاد 100 فرصت شغلی جدید با بهره برداری از چهار طرح تولیدی در ابرکوه

ناصر زارع، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه اظهار کرد:‌ همزمان با ایام چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی تعداد چهار پروژه تولیدی و خدماتی در شهرستان ابرکوه به بهره‌برداری رسید که به‌طور مستقیم و غیرمستقیم برای ۹۷ نفر شغل ایجاد کرد.

وی افزود: شرکت تعاونی فدک تحریر ابرکوه در راستای تولید انواع کیف و لوازم‌ التحریر با سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد ریالی و بدون دریافت تسهیلات، برای ۲۱ نفر به صورت مستقیم و برای شش نفر غیرمستقیم، فرصت شغلی ایجاد کرده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه گفت: شرکت تعاونی مهرآفرینان گلدشت فراغه نیز که در زمینه مدیریت منابع آب و ساخت استخرهای تنظیمی و اجرای آبیاری تحت‌فشار و سایر خدمات مهندسی کشاورزی فعالیت دارد، به‌طور مستقیم و غیرمستقیم برای ۶۰ نفر فرصت شغلی فراهم کرده که سرمایه‌گذاری کلی این طرح نیز ۱۵۰ میلیارد ریال است.

زارع همچنین از افتتاح یک کارگاه شال‌بافی با مجوز مستقل مشاغل خانگی خبر داد و اضافه کرد: سرمایه‌گذاری کلی این طرح دو و نیم میلیارد ریال است که در زمینه تولید شال، حوله دستی، دستمال آشپزخانه، حوله تن‌پوش، سفره‌های نان و سبزی، رومیزی، حوله استخری، لیف و کلاه فعالیت می‌کند و اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم آن نیز هفت نفر است.

وی از یک موسسه مشاوره شغلی و کاریابی غیردولتی به عنوان یکی دیگر از طرح‌های مورد بهره‌برداری یاد کرد که با به‌کارگیری سه نفر شروع به فعالیت کرده است.