ارجاع ۴۹ پرونده تخلفات بهداشتی و درمانی استان به مراجع قضایی

ارجاع ۴۹ پرونده تخلفات بهداشتی و درمانی استان به مراجع قضایی

 

  •  
     
ارجاع ۴۹ پرونده تخلفات بهداشتی و درمانی استان به مراجع قضایی/کسب رتبه اول در اعتبار بخشی مراکز اورژانس پیش بیمارستانی کشور
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد گفت: در یکسال گذشته تعداد ۴۹ پرونده حوزه بهداشت و درمان استان در راستای اقدامات نظارتی دانشگاه به کمیسیون ماده ۱۱ ارجاع شده است.

دکتر سید مهدی هاشمی باجگانی افزود: تعداد ۱۸ مورد از این پرونده‌ها به تعزیرات حکومتی، ۱۸ مورد به سازمان نظام پزشکی و ۱۳ مورد هم برای بررسی قضایی به دادسرا ارجاع شده است.
وی تعداد خیران حوزه سلامت استان را ۴۷۲ نفر بیان کرد و گفت: این خیران در یکسال گذشته مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان جهت ارتقای سلامت استان اختصاص دادند و سازمان‌های مردم نهاد استان هم ۳۰ میلیارد تومان به حوزه سلامت کمک کردند
وی همچنین طراحی و اجرای برنامه تامین سلامت کارکنان یزد نوین(تسکین)، واکسیناسیون تکمیلی ۳۴ هزار نفر اتباع غیرایرانی زیر ۱۵ سال ساکن استان، بیماریابی سل در بیش از ۲۳ هزار نفر از اتباع غیرایرانی و شناسایی ۶۳ بیمار جدید را از دیگر اقدامات صورت گرفته در یکسال اخیر توسط دانشگاه عنوان کرد.
دکتر هاشمی باجگانی به دستاوردهای سازمان اورژانس استان در یکسال اخیر اشاره کرد و گفت: سازمان اورژانس استان یزد در سال گذشته موفق به اخذ رتبه نخست اعتبار بخشی مراکز اورژانس پیش بیمارستانی کشور شده است.
وی افزایش تعداد ۱۰ پایگاه اورژانس ۱۱۵، آغاز بکار پایگاه اورژانس در بافت تاریخی یزد، ایجاد پایگاه آموزشی فوریتهای پزشکی و ،برگزاری ۱۱ دوره تخصصی پدافند غیرعامل در مرکز CBRNE ،راه اندازی سامانه نظارتی اورژانس(سایبان)،راه اندازی سامانه امدادخواهی ناشنوایان و اتصال دیسپاچینگ اورژانس به سامانه موقعیت یاب جغرافیایی را از دیگر اقدامات سازمان اورژانس استان در راستای کیفی سازی خدمات این مجموعه برشمرد.