حریق ضایعات درصدرعملیات های اطفای حریق آتش نشانی یزد

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد گفت: حریق ضایعات در صدر عملیات های اطفای حریق آتش نشانی یزد است و طی ۹ ماهه امسال ۸۵۳ مورد حریق ضایعات در این شهر میراث جهانی رخ داده است.

سعید پاک‌سرشت، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد در خصوص آتش‌سوزی ضایعات در شهر میراث جهانی یزد، به خبرنگار مااظهار کرد:‌ ضایعات و آتش‌سوزی آن هشداری جدی برای ایمنی شهر است و باید تدبیری جدی برای آن در نظر گرفته شود.

وی ثب ۸۵۳ مورد حریق ضایعات در ۹ ماهه امسال را از جمله مصادیق تهدید جدی ضایعات برای سلامت و ایمنی یزد است، افزود: آتش سوزی ضایعات با اختلاف در صدر عملیات اطفای حریق آتش نشانی یزد است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد با اشاره به رشد چشمگیر حریق ضایعات در سالجاری نسبت به سال قبل، بر ضرورت ساماندهی مراکز جمع‌آوری ضایعات و هدایت آنها به خارج از شهر تأکید کرد و گفت: ضایعات در حال حاضر در نزدیکی منازل مسکونی دپو و نگهداری می‌شود که خطر آن را برای سلامت شهروندان چند برابر کرده است.

پاک‌سرشت با اشاره به عمدی بودن بسیاری از این حریق‌ها برای تفکیک ضایعات، نظارت بر عملکرد متولیان این مراکز از سوی اتحادیه‌ مربوطه را ضروری دانست و بیان کرد: علاوه بر این موارد، برای اطفاء حریق ضایعات باید از آب که مایه ارزشمندی خصوصا در شهر کویری یزد است استفاده کرد در حالی که با کمبود آب مواجه هستیم.

وی همچنین آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از سوزاندن ضایعات را مورد توجه قرار داد و گفت: در این موارد نباید فرسودگی و استهلاک خودروهای آتش نشانی و عدم امکان خدمات رسانی به حوادث دیگر را نیز در این آتش‌سوزی‌های عمدی نادیده گرفت.