استاندار یزد:

فرمانداران باید طرح نهضت ملی مسکن را در اولویت قرار دهند

استاندار یزد گفت: طرح نهضت ملی مسکن جزو برنامه‌های مهم دولت است که فرمانداران باید آن را همواره در اولویت فعالیت‌های خود قرار دهند.

مهران فاطمی روز چهارشنبه در نشست شورای مسکن استان افزود: اجرای کامل طرح ملی مسکن در مناطق مختلف از اهمیت بسزایی برخوردار است و باید مسئولان به خصوص فرمانداران پیگیر اجرای مناسب آن باشند.

وی با اشاره به اینکه باید مدیون تمامی افرادی بود که در زمینه طرح نهضت ملی مسکن پیگیری لازم را در استان انجام می‌دهند ادامه داد: به هیچ وجه با کوتاهی و اهمال کاری در انجام طرح کنار نخواهیم آمد و با افرادی که کوتاهی کنند برخورد خواهیم کرد.

این مسئول بیان کرد: طرح محوری نهضت ملی مسکن باید به صورت روزانه و میدانی توسط فرمانداران پیگیری که جزو مطالبات مردم و برنامه اساسی دولت در کشور است.

فاطمی گفت: بدون تلاش و همکاری بخش‌های مختلف امکان ندارد این تعداد واحد مسکونی ساخته شود و باید تا حصول نتیجه کامل همه مسئولان و فرمانداران بیش از گذشته اقدام کنند.

وی اظهار کرد: در آستانه هفته دولت به هیچ وجه قابل قبول نیست که هنوز عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در برخی مناطق استان یزد آغاز نشده است.

این مسئول بیان کرد: فرمانداران باید حسی که برای ساخت مسکن خود دارند برای ساخت مسکن مردم نیز داشته باشند و خدمت به آحاد مردم به خصوص در این حوزه بسیار مهم و اهمیت دارد.

فاطمی به مصوبه شورای عالی مسکن اشاره کرد و گفت: بر این اساس تمامی واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان تک طبقه است و در شهرهایی که مشکل زمین دارند در نهایت باید در سه طبقه احداث شود.

وی افزود: واحدهای قبلی در شهرستان یزد به صورت آپارتمانی احداث شد اما از این پس تمام واحدها تک طبقه یا در نهایت سه طبقه احداث می‌شود.

استان یزد در زمینه طرح نهضت ملی مسکن در کشور پیشتاز است و نخستین پروژه کشوری این طرح اوایل سال گذشته در شهر یزد افتتاح و تحویل متقاضیان شد.