خُجَند خواهرخوانده یزد می‌شود

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری یزد گفت: خُجَند تاجیکستان به زودی به جمع شهر‌های خواهرخوانده شهر میراث جهانی یزد می شود.

حامد سلطانی، سخنگوی شهرداری یزد با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای خواهرخواندگی یزد با بعضی شهر‌های جهان گفت: در ابتدای سال ۱۴۰۱ خبر‌های خوبی در ارتباط با خواهرخواندگی برای یزد داشتیم.

وی افزود: شهر خجند تاجیکستان از جمله شهر‌های مهم این کشور است و در مردادماه سال گذشته مورد طرح قرار گرفت و اقدامات اولیه آن انجام شد. با پیشنهاد قبلی از طرف شهر یزد، امسال دولت تاجیکستان به صورت رسمی با این پیشنهاد موافقت و آن را به شهرداری یزد ابلاغ کرد.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری یزد تصریح کرد: مقدمات انعقاد تفاهم‌نامه رسمی خواهرخواندگی یزد با خجند انجام شده و در زمان مشخص این اقدام انجام می‌شود تا این شهر نیز به جمع خواهرخوانده‌های یزد اضافه شود.

سلطانی ادامه داد: علاوه بر کشور‌هایی دور و نزدیک که به شکل‌های مختلف برای خواهرخواندگی یزد انتخاب شدند، کشور‌های منطقه همیشه در اولویت قرار داشتند، به‌ویژه اینکه کشور‌هایی به عنوان حوزه نوروز شناخته می‌شوند و این کشور‌ها با ایران و یزد اشتراکات فرهنگی بسیاری دارند.

وی خاطرنشان کرد: در میان ۱۲ کشور حوزه نوروز، کشور تاجیکستان بیشترین تشابهات را با ایران دارد و به همین دلیل شهر خجند به عنوان یکی از اولویت‌های خواهرخواندگی قرار گرفت.