فرصت‌های سرمایه‌گذاری بی‌نام در یزد ایجاد شد

فرصت‌های سرمایه‌گذاری بی‌نام در یزد ایجاد شد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد از ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری بی‌نام در یزد خبر داد.

 محمد دهقان منشادی روز دوشنبه در نشست خبری مشترک مدیران استانی وزارت اقتصاد اظهار داشت: در حوزه اقتصادی، بحث اول گسترش مطالعات و دانش اقتصاد در حوزه تصمیم گیری استان است و در این راستا ۲۰ گزارش تحقیقی و دو کتاب منتشر شده و توانستیم ادبیات اقتصادی را در استان ترویج دهیم.

وی با اشاره به جذب سرمایه گذاری های خارجی بیان کرد: استان یزد یکی از برندهای کشور در حوزه سرمایه گذاری خارجی است و در یک سال اخیر هفت پروژه در استان یزد با سرمایه گذاری خارجی اجرا شده است.

دهقان منشادی ادامه داد: با توجه به رویکرد دولت در ارتباط با کشورهای همسایه، توانستیم هفت پروژه از کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق، ترکیه همچنین کشورهای هندوستان و اتریش را جذب کنیم.

فرصت‌های سرمایه‌گذاری بی‌نام در یزد ایجاد شد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، میزان جذب سرمایه گذاری از این کشورها در یک سال گذشته را حدود ۳۴ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: این میزان معادل اعتبارات عمرانی یک سال استان یزد است.

آمادگی کامل استان یزد برای جذب سرمایه گذاری خارجی

وی تاکید کرد: استان یزد آمادگی کامل برای جذب سرمایه گذاری خارجی دارد و هم بدنه کارشناسی و هم بدنه اداری با تسهیل امور، مسیر را برای سرمایه گذاران باز کرده اند.

دهقان منشادی همچنین از ایجاد فرصت های سرمایه گذاری بی نام در یزد خبر داد و گفت: مجوزهای لازم برای این فرصت ها آماده شده و به محض تامین سرمایه، سرمایه گذاران می توانند کار خود را آغاز کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد همچنین با اشاره به ایجاد درگاه ملی مجوزهای کسب و کار در یزد اظهار داشت: این درگاه برای کارآفرینان پنجره واحد صدور مجوزهاست و تمامی متقاضیان ایجاد کسب و کار می توانند مجوزهای خود را الکترونیکی پیگیری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: با همکاری دستگاه های اجرایی، قوانین مخل را شناسایی کردیم به عنوان نمونه در حوزه صنایع دستی با شناسایی قوانین مخل، کارآفرینان بسیاری به این بخش جذب شدند و اشتغالزایی خوبی نیز ایجاد شد.

فرصت‌های سرمایه‌گذاری بی‌نام در یزد ایجاد شد

دهقان منشادی با اشاره به نقش نظارتی سازمان امور اقتصادی و دارایی استان یزد ادامه داد: در حوزه نظارت مالی به عنوان ناظر مالی درون دولت در استان در حال فعالیت هستیم و همه دستگاه هایی که از اعتبارات دولتی استفاده می کنند، مشمول نظارت اقتصاد و دارایی می شوند.

ساماندهی ۷۰۰ ملک دولتی در یزد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد همچنین از ساماندهی ۷۰۰ ملک دولتی از مجموع ۷ هزار ملک دولتی موجود در استان یزد خبر داد و بیان کرد: همچنان در حال پیگیری در زمینه فروش اموال مازاد در استان هستیم و تاکنون ۷۰ ملک مازاد شناسایی شده و ۵۴ مجوز فروش دریافت کردیم که در سال گذشته نیز ۲۲ ملک به فروش رفته و این سیاست در سال جاری نیز با قوت بیشتری در حال پیگیری است و پول حاصل از فروش به خود استانها باز می گردد که این اتفاق خوبی است.

وی یادآور شد: ۸۰ دستگاه اجرایی توسط ذیحسابان نظات مالی می شوند و ۲۶ نهاد غیردولتی نظیر شهرداری ها را نیز مورد نظارت و بازرسی قرار می دهیم.

دهقان منشادی در مورد مطالبات دستگاه های دولتی استان یزد نیز بیان کرد: بیش از ۲۳ هزار میلیارد ریال ارزش مطالبات دستگاه های استان یزد در طول یک سال گذشته بوده است.

وی افزود: در حوزه تامین مالی پایدار دولت در استان، سال گذشته حدود ۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد درآمد عمومی محقق شده و در سال جاری ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال درآمد عمومی جذب شده است.