تخلف در برخی از بانک‌های استان یزد

تخلف در برخی از بانک‌های استان یزد

تخلف برخی بانک‌های استان یزد و ضامن‌های غیر متعارف

استاندار یزد با اشاره به تخلفات برخی بانک‌ها در امهال تسهیلات گفت: در برخی شعب بحث ضامن‌های غیرمتعارف مطرح شده بود که بررسی و تذکرات لازم داده شد.

 مهران فاطمی در نشست ساماندهی امور جوانان با اشاره به اینکه بخشی از افزایش نرخ بیکاری استان یزد به دلیل بیکاری بانوان است، گفت: باید ظرفیت‌های اشتغل بانوان متناسب با بوم استان یزد و فرهنگ زنان یزدی دنبال شود و در کوتاهترین زمان ممکن نقشه راه تدوین شود.

وی افزود: حوزه‌های مشاغل خانگی، اقتصاد دیجیتال، گردشگری و شرکت‌های دانش بنیان از جمله حوزه‌هایی است که می‌توانیم در آن برای بانوان اشتغال ایجاد کنیم و فضای کسب و کار را به این سمت و سو ببریم.

استاندار یزد گفت: همچنین قرار است تعاونی‌های بانوان با امتیازات ویژه در استان راه اندازی شود و تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ نیز به سمت اشتغال بانوان برود.

فاطمی در خصوص تسهیلات ازدواج زوج‌های جوان هم اظهار داشت: در سال گذشته، ۱۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج به جوانان پرداخت شده است.

وی درباره تخلفات برخی بانک‌ها در امهال تسهیلات گفت: در برخی شعب بحث ضامن‌های غیرمتعارف مطرح شده بود که بررسی و تذکرات لازم داده شد.

استاندار تصریح کرد: به طور جد، مسئله وام ازدواج را در استان دنبال می‌کنیم و سعی داریم بهترین شرایط را برای اعطای وام‌ها فراهم کنیم.