آغازبکار نخستین جشنواره رسانه ابوذر در بافق

آغازبکار نخستین جشنواره رسانه ابوذر در بافق

نخستین جشنواره رسانه‌ای ابوذر با رویکرد توانمند سازی اصحاب رسانه و تقویت رسانه های جبهه انقلاب در سطح شهرستان بافق از استان یزد آغاز بکار کرد.

 

آغازبکار نخستین جشنواره رسانه ابوذر در بافق

علی‌محمد پارسائیان، رئیس سازمان بسیج رسانه استان یزد در خصوص این جشنواره  در شهرستان بافق، اظهار کرد: ما امروز درگیر یک جنگ ترکیبی بزرگ هستیم که توسط دشمن برنامه‌ریزی شده و اهداف و ارزش های انقلاب اسلامی را هدف گرفته است.

وی با بیان این‌که در بحث رسانه، مقام معظم رهبری جهاد تبیین را مطرح نموده‌اند، افزود: بسیج رسانه برگرفته از رسالت انقلاب اسلامی است و نقطه عطفی برای رصد گری و جهاد روایت ها به شمار می رود.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان یزد در ادامه با اشاره به اهمیت مأموریت و رسالت اصحاب رسانه در عصر کنونی، گفت:‌ بسیج رسانه متعلق به هیچ جریان و جناحی نیست و به صورت مستقل در جبهه واحد عمل می‌کند.

پارسائیان با اشاره به این‌که اصحاب رسانه جایگاه ویژه‌ای در جامعه دارند و زحماتی که این قشر زحمتکش به دوش می‌کشند کمتر دیده می‌شود تصریح کرد: در بحث آموزش باید فعالیت شود تا نیروهای بیشتری با حرفه آموزی و تسلط کامل وارد عرصه رسانه شوند.

وی داشتن سواد رسانه‌ای با هدف بالا بردن اطلاعات و تخصص خبرنگاران را حائز اهمیت و ضروری دانست و بیان کرد: باید در این حوزه بیشتر کار شود تا از سوی دشمن ارزش، ضد ارزش و ضد ارزش، ارزش جلوه داده نشود.

رئیس بسیج رسانه استان یزد گفت: خبرنگاران در بحث امیدبخشی و جهاد تبیین دستاوردهای انقلاب با جدیت کار کنند تا نقاط ضعف و قدرت مشخص شود.

حسن تفکری، معاون فرماندار بافق هم اظهار کرد: امروز در تمام عرصه ها درگیر جهاد هستیم و جهاد رسانه تبیین و اطلاع رسانی خدمات دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی با بیان این‌که خبرنگاران و اصحاب رسانه باید قاطعیت داشته باشند، گام دوم را سرمایه‌های اجتماعی خواند و اظهارکرد:  در بیانیه گام دوم تولید محتوا در قالب های مختلف بر عهده رسانه است.

معاون فرماندار بافق با اشاره به این‌که دشمن قشر جوان را هدف قرار داده است و وظیفه اصحاب رسانه است برای خنثی کردن نقشه دشمن،  دوران قبل از انقلاب و  پیشرفت های بعد از انقلاب را روشنگری کند.

تفکری خبرنگاران را موتور محرک مسئولان دانست و خاطرنشان کرد: در شهرستان بافق ۱۰ آموزش داریم که با کمبود فضای آموزشی، پیگیری تکمیل مدارس در اولویت قرار دارد.

گفتنی است، مشکلات تکمیل زنجیره فولاد، حرکت به سمت داشتن انرژی پاک، پیشگیری از سرقت، جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و فاصله طبقاتی وهمچنین ایجاد یک مرکز کارآفرینی صنایع دستی در مکانی برای آموزش تولید و فروش محصولات مربوطه با توجه به ثبت بافق به عنوان شهر ملی حصیربافی، از دیگر مواردی بود که معاون فرماندار بافق در این نشست مطرح کرد.

گفتنی است؛ فرآیند ارسال آثار به دبیرخانه اولین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در شهرستان بافق به صورت الکترونیکی آغاز شده و تا پایان مهرماه ادامه دارد.