ایجاد فرصت شغلی برای زندانیان

ایجاد فرصت شغلی برای زندانیان

مدیرکل زندان‌های یزد گفت: یکی از اولویت‌های سازمان زندان‌های اقدامات تأمینی و تربیتی کشور ایجاد فرصت‌های شغلی برای زندانیان است.

 

رضا مقبلی قرایی افزود: سازمان زندان‌های اقدامات تأمینی و تربیتی کشور ١٠ اولویت برای زندان‌ها در سطح استان‌ها تعریف کرده که یکی از اولویت‌ها ا،اشتغال زندانیان است.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های شهرستان خاتم در حوزه کشاورزی و دامداری فرصت‌های اشتغالزایی خوبی برای مددجویان بویژه حمایت از خانواده‌های آنان وجود دارد که در همین راستا انجمن حمایت از زندانیان مشمول خدمت رسانی خانواده زندانیان است.

این مسئول بیان کرد: افرادی که در حوزه اشتغال و کار آفرینی در سطح زندان‌های استان فعال باشند علاوه بر اینکه از تسهیلات با سود چهار درصد و با بازپرداخت هفت ساله بهره مند می‌شوند می‌توانند از معافیت مالیاتی و نیروی کار زندانی نسبت به نیروهایی که بیرون بیمه هستند استفاده کنند.

مقبلی گفت: درآمد حاصل از اشتغال‌ها تقدیم به خانواده زندانیان می‌شود و امید داریم با مشارکت جامعه زمینه بازگشت زندانیان به آغوش خانواده و جامعه فراهم شود.

در پایان باحضور فرماندار، مدیرکل زندان‌های استان و جمعی از مسئولان شهرستان خاتم از زحمات ابراهیم عاشوری رئیس سابق بازداشتگاه شهرستان خاتم قدردانی شد و امیر حسین کرمی به عنوان رئیس جدید بازداشتگاه این شهرستان معرفی شد.