روش‌های آموزشی گذشته اثرگذاری لازم را ندارند مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد:

روش‌های آموزشی گذشته اثرگذاری لازم را ندارند

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه مدرسه فقط برای دانشگاه و مدرک گرفتن نیست بلکه دانش آموزان باید برای زندگی کردن آماده شوند، گفت: باید با روش های ترکیبی تحول و تنوع در آموزش در جامعه نهادینه شود چراکه روش‌های گذشته اثرگذاری لازم را ندارند.

به گزارش یزدپرس، محمد کاظم رحیمی نژاد در آیین نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت که روز شنبه به صورت نمادین در هنرستان ۱۵ خرداد امام شهریزد برگزار شد، گفت: عاشقان علم و دانش ، دانایی و توانایی بعد از ۲ سال تعطیلی به علت کرونا در آموزشگاه ها حضور یافتند.

وی افزود: این اندیشمندان به ظاهر کوچک ولی با توانایی هایی بزرگ به سمتی پیش می روند که تمدن بزرگ ایران اسلامی را رقم بزنند که برای پیشرفت و رشد آنان، تقویت فرهنگ پرسشگری اثرگذار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه مدرسه فقط برای دانشگاه و مدرک گرفتن نیست بلکه دانش آموزان باید برای زندگی کردن آماده شوند، اظهار کرد: تحول و تنوع در آموزش باید در جامعه امروز نهادینه شود و با روش های ترکیبی در این زمینه گام برداریم ؛ روش‌های گذشته اثرگذاری لازم را ندارند .

نماینده یزد اشکذر در مجلس نیز اظهار کرد: رزمندگان اسلام برای حفظ انقلاب، عزت و عظمت آفریدند و امنیت و آرامش امروز کشور ما مدیون خون شهدا و رزمندگان اسلام و سهم فرهنگیان و دانش آموزان در این دوران بسیار پررنگ است.

وی خاطرنشان کرد: رسالت معلمان رسالت انبیاء است و این قشر نقش مهمی در تربیت نسل آینده و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل حاضر بر عهده دارند.

فرمانده سپاه الغدیر یزد نیز با تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد شهدا و ایثارگران گفت: در هر عرصه ای که پای انقلاب و اسلام در میان آمد، جامعه تعلیم و تربیت حضور پررنگی داشتند.

سردار حسین زارع کمالی افزود: در زمان کرونا این عرصه به جبهه ای دیگر برای مقابله تبدیل شد و در زمان کنون نیز جهاد تبیین باید سرلوحه فعالیت های قرار گیرد و حواسمان باشد دشمنان دنبال تخریب زیربناهایی هستند که برای آن انقلاب کردیم.

وی ادامه داد: تمدن نوین اسلامی زمینه ساز ظهر منجی عالم بشریت است این تمدن بر سه پایه خانواده ، علم و الگوهای دینی قرار دارد و دشمنان هم این سه پایه را هدف گرفتند.

در نخستین روز از سال جدید تحصیلی ۳۰۵ هزار و ۲۲۴ دانش آموز استان یزد در ۲ هزار و ۲۱۵ واحد آموزشی ، تحصیل خود را آغاز کردند.