معرفی مستعدترین دختران شمشیرباز کشور در یزد

معرفی مستعدترین دختران شمشیرباز کشور در یزد

مسابقات شمشیربازی دختران سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور به مدت سه روز در سه اسلحه سابر، اپه و فلوره به میزبانی یزد برگزار شد.

به گزارش یزدپرس، سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور در رشته شمشیر بازی دختران به مدت سه روز در سه اسلحه سابر، اپه و فلوره در حالی به میزبانی یزد به پایان رسید که در این رقابت‌ها ۱۳۳ شمشیرباز دختر از سراسر کشور در پیست سالن شهید صدوقی یزد با هم به رقابت پرداختند.

در پایان این رقابت ها و در اسلحه سابر نرگس چترایی از اصفهان به مقام قهرمانی رسید و هستی منصوری از یزد در رده دوم قرار گرفت و عنوان سوم مشترک هم به شیوا احمدزاده از آذربایجان غربی و ترنم حسینی از گیلان رسید.

در بخش تیمی اسلحه سابر نیز تیم آذربایجان غربی بر سکوی اول ایستاد و یزد میزبان نایب قهرمان شد و تیم های اصفهان و گیلان مشترکا بر روی سکوی سومی ایستادند.

همچنین در اسلحه فلوره زهرا کارگر از یزد گردن آویز طلا را از آن خود کرد و زهرا حافظی از اصفهان به مقام نایب قهرمانی دست پیدا کرد و ملینا بابایی و الینا محمدی هر دو از اصفهان مشترکا سوم شدند.

عنوان قهرمانی تیمی اسلحه فلوره به تیم یزد رسید تا تیم اصفهان به مقام دومی و تیم های آذربایجان غربی و کرمانشاه مشترکا به مقام سومی این دوره از مسابقات دست پیدا کنند.

در اسلحه اپه نیز ریحانه رضایی از اصفهان اول شد و سحرپورطحان از یزد عنوان دومی دست یافت و سوم مشترک نیز به تیام عباس نژاد از خراسان رضوی و زهرا حاج علیزاده از آذربایجان غربی رسید.

تیم های اصفهان و خراسان رضوی در بخش تیمی اسلحه اپه اول و دوم و تیم های یزد و آذربایجان غربی مشترکا سوم شدند.

در پایان این رقابت ها و در مجموع سه اسلحه تیم اصفهان با کسب سه طلا ، دو نقره و سه برنز به مقام قهرمانی دست یافت و تیم یزد با کسب دو مدال طلا، سه نقره و یک برنز نایب قهرمان شد و تیم آذربایجان غربی با کسب یک طلا و چهار برنز، سوم شد.