بهره‌برداری کامل از راه‌آهن یزد – اقلید در دهه فجر امسال

بهره‌برداری کامل از راه‌آهن یزد – اقلید در دهه فجر امسال

استانداریزد از عزم جدی برای بهره‌برداری کامل از طرح راه آهن یزد – اقلید تا دهه فجر سالجاری و تحویل آن به عنوان هدیه بزرگ عمرانی به مردم استان خبر داد.

به گزارش یزدپرس، «مهران فاطمی» در نشست مشترک با قائم مقام، اعضای هیئت مدیره، معاونین و مدیران کل معاونت ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های کشور که پیرامون مسائل مربوط به این طرح ریلی بزرگ در کشورمان برگزار شد، راه آهن یزد_اقلید را یکی از ابرطرحهای مهم زیرساختی استان خواند.
وی گفت: عزم جدی استان بر تکمیل این طرح تا دهه فجر سالجاری و تحویل آن به عنوان هدیه بزرگ عمرانی به مردم استان است.
استاندار در ادامه به تبیین ضرورت لحاظ پیوست های فرهنگی و اجتماعی طرح‌های حوزه‌های مختلف پرداخت و اظهار کرد: طرح راه‌آهن یزد – اقلید دارای ابعاد بسیار گسترده عمرانی، اقتصادی و اجتماعی است و بهره برداری از آن، رضایتمندی بسیار خوبی را ایجاد می کند.
مهمترین هدف این طرح که ۲۴۵ کیلومتر از طول مسیر آن در استان یزد و بقیه در حوزه استحفاطی فارس قرار دارد، جابجایی مسافر و همچنین بار و کالا و نیز تکمیل مثلث گردشگری یزد، شیراز و اصفهان ذکر شده و از این حیث که با اتصال کریدور ریلی شمال به جنوب و شرق به جنوب غرب کشور حتی موجب کاهش مسیر ریلی شیراز تا مشهد به میزان را ۳۱۱ کیلومتر می‌شود، بسیار حائز اهمیت است