فریب بزرگ شرکت‌های معدنی؛ انتقال حساب‌های خالی به داخل استان

فریب بزرگ شرکت‌های معدنی؛ انتقال حساب‌های خالی به داخل استان

علیرغم اینکه استاندار یزد بر ضرورت انتقال حساب معادن یزد به داخل استان تاکید می‌کند، شرکت های بزرگ معدنی حساب‌های خالی خود را به یزد منتقل کرده اند و به همین سادگی همگی را فریب دادند.

به گزارش یزدپرس، مهران فاطمی عصر پنجشنبه در نشست شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت استان یزد با تاکید بر اینکه معادن باید نسبت به انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود توجه بیشتری داشته باشند اظهار داشت: در قانون نسبت به فعالیت معادن مسائل و ضوابطی در نظر گرفته شده که باید معادن نسبت به اجرای آن اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهمی که در طول یک سال گذشته با اولویت بالا دنبال کردیم، بحث انتقال حساب‌های معادن به استان بود و اقدامات خوبی هم در این زمینه انجام شد.
استاندار یزد گفت: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته، تاکنون ۳۷ معدن استان یزد بالغ بر ۸۵ درصد از حساب‌های خود را به استان یزد منتقل کردند و با این اقدام، دفاتر مالیاتی این معادن هم در استان ایجاد شد.

یزدرسا در این خصوص نوشت:
طبق گزارش بانک مرکزی پولی از سوی معادن وارد سپرده های استان نشده است.
چندی قبل میر رحیمی رئیس شورای هماهنگی بانک های استان یزد در جمع خبرنگاران گفت: بعد از ضرب الاجل مشخص شده تعدادی از شرکت های بزرگ برخی “حساب های” خود را به استان منتقل کردند و مبلغی در حدود ۳ الی ۵ هزار میلیارد تومان هم وارد استان شد ولی بعد از مدتی همین مبلغ نیر تقریبا دوباره خارج شد!
مبلغی که رئیس شورای هماهنگی بانک های استان مدعی ورود به استان یزد بود در مقابل درآمدهای هنگفت این شرکت های بزرگ معدنی بسیار ناچیز است.
برای آگاه شدن از جزئی بودن این مبلغ، کافیست بدانیم درآمد(نه گردش مالی) یکی از این شرکت های معدنی در سال گذشته بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد تومان بوده است.
یعنی مبلغی که وارد استان شده یک پنجم درآمد یکی از این شرکت ها هم نبوده است.
جدا از آن ظاهرا شرکت های بزرگ معدنی در این زمینه حرکت جالب توجهی انجام و مدیران استان را تقریبا فریب داده اند به این نحو که آنها بیش از ۷۰ الی۹۰ درصد حسابهای خود در سراسر کشور را به یزد منتقل کردند ولی سرمایه موجود در این ۹۰ درصد حسابها به اندازه یک دهم یا یک صدم آن ۱۰ درصدی که منتقل نشده است نیست.

یعنی اگر بخواهیم به زبان ساده بگوئیم شرکت های بزرگ معدنی حسابهای خالی خود را به یزد منتقل کرده اند و به همین سادگی همگی را فریب دادند.